COVID-19
RBA mjere za ublažavanje utjecaja pandemije

Aktualne informacije i preporuke kojima želimo doprinijeti vašoj sigurnosti

COVID-19
RBA mjere za ublažavanje utjecaja pandemije

Aktualne informacije i preporuke kojima želimo doprinijeti vašoj sigurnosti

Saznajte više

Zbog trenutačne situacije nastale uslijed epidemije COVID-19, RBA je poduzela niz mjera kako bismo vam omogućili da financijski lakše prebrodite ovo neizvjesno razdoblje. Kontinuirano pratimo upute i mjere Nacionalnog stožera civilne zaštite, te ćemo sukladno uputama prilagođavati poslovanje novonastalim okolnostima.

GRAĐANI - mjere pomoći za otplatu kredita

 

Moratorij možete zatražiti do 30.9.2020. na period od 3 do 12 mjeseci, ovisno o vrsti vašeg kredita 

Što konkretno znači odgoda otplate kredita (moratorij)?

Moratorij je period tijekom kojeg se odgađa otplata kredita, a dogovoren je između Banke (dalje: nas) i korisnika kredita (dalje: vas). 

Za vrijeme moratorija odgađa se plaćanje glavnice kredita i pripadajućih kamata po kreditima (anuiteta ili obroka). Redovna kamata po ugovorenoj kamatnoj stopi se obračunava, ali se za vrijeme trajanja moratorija ne plaća, već se po isteku moratorija obračunata kamata raspoređuje na preostali rok otplate kredita i plaća u jednakim mjesečnim obrocima, zajedno s preostalim anuitetima ili obrocima. 

Zahtjev možete predati za sve vrste kredita osim kreditnih kartica i prekoračenja na računima. Svakako u razdoblju od idućih 6 mjeseci nećemo smanjivati prekoračenja po tekućim računima i limite na karticama.

Za nenamjenske i stambene kredite možete ugovoriti moratorij na 3 do 6 mjeseci, uz istek moratorija najduže do 31.12.2020. godine, sa ili bez produljenja konačnog roka dospijeća kredita.

Za turističke kredite bez obzira jesu li ugovoreni sa ili bez hipoteke/fiducije, moguće je ugovoriti moratorij na rok do 30.06.2021. godine, sa ili bez produljenja konačnog roka dospijeća kredita.

Obrada zahtjeva za moratorij vam je besplatna.

Na koga se to odnosi?

Moratorij se odnosi na sve građane koji imaju kredit kod nas i koji bi zbog utjecaja koronavirusa na poslovanje svog poslodavca mogli imati problem s daljnjom otplatom kredita, zbog smanjenih primanja ili ostanka bez posla. Uz to je bitno da ste prethodno uredno otplaćivali svoje obveze.

Moratorij ne možete podnijeti ako su članovi vaše uže obitelji pogođeni utjecajem koronavirusa na njihovog poslodavca. Uvjet je da ste direktno vi pogođeni utjecajem koronavirusa na vašeg poslodavca.

Kada predate zahtjev, to ne znači da će on automatski biti odobren. Svaki zahtjev ćemo detaljno analizirati i prihvatiti u cijelosti, odbiti ili vam ponuditi rokove moratorija i produljenja roka dospijeća kredita različite od traženih. Možemo vas tražiti i da nam dostavite dodatnu dokumentaciju, što ćemo vam na vrijeme javiti. 

Prije nego što podnesete zahtjev za moratorij, morate o tome obavijestiti eventualne ostale sudionike kredita (sudužnike, jamce, založne dužnike). I vi i sudionici kredita ćete nakon odobrenja zahtjeva morati doći na potpis dodatka ugovora o kreditu, kad vas pozovemo.

U slučaju ugovaranja moratorija po kreditu s hipotekom/fiducijom dodatak ugovora o kreditu trebate solemnizirati kod javnog bilježnika i upisati novu hipoteku na nekretnini.

Ove mjere su tu za ugrožene građane i zbog toga molimo sve naše klijente koji mogu redovito plaćati svoje obveze da to i nastave, bez podnošenja zahtjeva za odgodom otplate kredita. 

Zatražite moratorij - građani

POSLOVNI KLIJENTI - mjere pomoći

 

 

Podnošenje zahtjeva za odgodu kredita, reprogram kredita i kredit za likvidnost

Na koga se to odnosi?

Na sve tvrtke i obrtnike kojima bi se Covid-19 pandemija mogla negativno odraziti na poslovanje.

Koje mjere možete zatražiti?

1. Kredit za likvidnost — putem Fine 

2. Reprogram kredita — putem Fine

3. Odgoda plaćanja kreditnih obveza (moratorij) do 6 mjeseci —  podnose se 2 zahtjeva, jedan putem Fine, a jedan direktno kod nas.

Trenutno možete zatražiti samo moratorij, dok ćete druge dvije mjere moći zatražiti uskoro.

Za obavijest vezano uz sve tri mjere pratite stranicu Fine i pročitajte njihove Upute o podnošenju zahtjeva.

Zatražite moratorij - poslovni

Preporuke o korištenju online kanala

 

Preko mobilnog bankarstva možete:

• pratiti stanja svih svojih računa (uključujući štednje i kredite) i onih na kojima ste opunomoćenik
• obavljati sve transakcije (plaćati i primati uplate ili prebacivati novac između svojih računa)
• aktivirati debitne i kreditne kartice koje ste zaprimili poštom
• plaćati račune putem foto naloga (skeniranje bar koda)
• poslati novac kontaktima čak i ako ne znate njihov IBAN - nova KlikPay opcija!

Što je KlikPay?

Uz KlikPay iz mojaRBA aplikacije na jednostavan način plaćajte svim kontaktima iz mobitela, bez obzira u kojoj banci imaju račun.
KlikPay opcijom možete slati novac svim kontaktima u imeniku koji imaju tekući račun u RH i to bez naknade do 31.12.2020. Više ne morate znati njihov IBAN, a podaci o plaćanju (model, poziv na broj) se sami popune prilikom plaćanja.
Jednostavno omogućite aplikaciji pristup vašim kontaktima i šaljite im novac s vašeg tekućeg ili žiro računa u kunama.

Plaćanje putem KlikPay opcije provodi se nakon što vaš kontakt potvrdi svoj IBAN, a novac koji ste im poslali vidjet će na računu:
- isti dan, ako je kontakt s račununom u drugoj banci potvrdio svoj IBAN na radni dan do 15 sati
- slijedeći radni dan, ako je kontakt s računom u drugoj banci potvrdio svoj IBAN nakon 15 sati ili vikendom
- isti dan, ako kontakt ima račun u RBA.

Uz sve ove, na mobilnom bankarstvu imate još funkcija, a više pogledajte na mojaRBA.

Mobilno bankarstvo možete ugovoriti preko internetskog bankarstva ili jednim posjetom u poslovnici.

mojaRBA

Preko internetskog bankarstva možete:

• pratiti stanja svih svojih računa (uključujući štednje i kredite) i onih na kojima ste opunomoćenik
• obavljati sve transakcije (plaćati i primati uplate ili prebacivati novac između svojih računa)
• aktivirati debitne i kreditne kartice koje ste zaprimili poštom

Također, i na internetskom bankarstvu imate više funkcija od ovdje navedenih. 

Ako još nemate internetsko bankarstvo možete ga dobiti telefonskim pozivom. Nakon što stisnite gumb ispod, ostavite nam svoj broj telefona i mi ćemo vas nazvati. 

Hoću internetsko bankarstvo

Online možete postati i novi RBA klijent

Otvaranje tekućeg računa od sada je moguće napraviti online! Brzo, lako i bez dolaska u poslovnicu. 

• za nove nove klijente koji žele u RBA otvoriti tekući račun
• pripremite važeću osobnu iskaznicu ili putovnicu s biometrijskom fotografijom
• pripremite mobitel ili računalo s kamerom i mikrofonom
• ispunite online zahtjev
• identifikacija se provodi video pozivom od strane djelatnika iz našeg Kontakt centra

Želim RBA tekući račun

Beskontaktno plaćanje

 

 

Kako koristiti beskontaktno plaćanje:

• plaćate prislanjanjem RBA kartice na POS uređaj koji podržava beskontaktno plaćanje 
• za kupnju do 250 kn ne morate unijeti PIN
• veći limit za beskontaktno plaćanje vrijedi za sve RBA kartice 
• iznimno za RBA Visa Electron debitne kartice za tekući i devizni račun potrebno je prvo napraviti jednu kontaktnu transakciju (korištenje kartice na bankomatu ili umetanje kartice u POS uređaj) kako bi vam se limit za beskontaktno plaćanje povećao

Bankomati

 

 

Podižite novac s bankomata umjesto u poslovnici:

• RBA debitnim karticama novac podižite bez naknade na svim RBA i Euronet bankomatima
• lokacije svih bankomata možete pronaći u mojaRBA aplikaciji ili na mapi lokacija

Uplate vršite preko uplatno-isplatnih bankomata:

• uplate na tekući i žiro račun
• uplate na kreditnu karticu 
• plaćanje rata kredita 
• uplatu za poslovne subjekte (ne morate dolaziti u poslovnicu radi toga)

Savjetujemo vam da prije i nakon korištenja bankomata dezinficirate ruke.

Lokacije bankomata

Dolazak u poslovnicu i radno vrijeme

 

 

Poslovnice rade prema redovnom radnom vremenu:

• radno vrijeme možete provjeriti na mapi RBA poslovnica 
• na istom mjestu se nalaze i lokacije uplatno-isplatnih bankomata 

Preporučeno ponašanje u poslovnicama:

• stojite u redu 
• držite sigurnosni razmak od 2 metra od drugih osoba
• ako nosite zaštitnu masku, prilikom ulasku u poslovnicu vas molimo da je nakratko skinete radi identifikacije
• dezinficirajte ruke sa sredstvom koje se nalazi na pultu kod naših bankara

Radno vrijeme poslovnica

Zaštićeni računi

 

Debitnu karticu zaštićenog računa možete zatražiti na sljedeće načine:

• ako koristite internetsko bankarstvo, pošaljite poruku sa zahtjevom za izdavanje kartice ili
• nazovite na telefon 072 62 62 62 ili
• dođite u poslovnicu

Karticu vam šaljemo poštom na kućnu adresu.

Debitnu karticu zaštićenog računa možete koristiti za:

• za podizanje novca na RBA i Euronet bankomatima
• uvid u stanje zaštićenog računa na RBA i Euronet bankomatima

Korisnici zaštićenih računa od 4.5. mogu ugovoriti online bankarstvo:

• mojaRBA mobilno bankarstvo, čime odmah imate pristup i internetskom bankarstvu
• internetsko bankarstvo uz čitač kartice, za što vam je potrebna bilo koja RBA debitna ili kreditna kartica

Preko online bankarstva sa zaštićenog računa možete provoditi transakcije u kunama:

• prijenos na vaše druge račune u RBA 
• prijenos u korist kreditne kartice, kredita i depozita u RBA 
• prijenos na račune drugih klijenata fizičkih osoba u RBA i u druge banke u RH 
• plaćanja na račune poslovnih subjekata u RBA i u druge banke u RH

Za korisnike u samoizolaciji:

Ako imate zaštićeni račun i nalazite se u samoizolaciji, zatražite izdavanje kartice, a u međuvremenu smo vam omogućili pristup financijskim sredstvima bez potrebe odlaska u poslovnicu. 
Za više informacija, javite nam se:
• na telefon 072 62 62 62
• na e-mail info@rba.hr

Kontaktirajte nas

E-mail

Pošaljite nam e-mail

Facebook

Javite nam se na Facebook

RBA INFO

Nazovite nas na info telefon