Dogovorite sastanak

Molimo Vas unesite ime i prezime, minimalno 4 znaka.
Ovo polje je obavezno.
Ovo polje je obavezno.
Molimo Vas unesite ispravnu email adresu.
Ovo polje je obavezno.
Suggestions

Your input is valuable to us. Please send us your suggestions.

Ovo polje je obavezno.
Ovo polje je obavezno.
Ovo polje je obavezno.

Odgoda otplate kredita - česta pitanja

  • Što je odgoda otplate kredita (moratorij)?
    • Moratorij je vremensko razdoblje u kojem se na određeno vrijeme odgađa plaćanje kreditnih obveza (mjesečni anuiteti/rate i/ili kamate) koje dospijevaju u tom razdoblju. Koristi se u situacijama kada je zbog objektivnih razloga otplata kredita otežana (gubitak posla, značajno smanjenje primanja i sl.).

      Moratorij je u RBA moguće ugovoriti:
      - bez produženja roka otplate
      - uz produženje roka otplate na rok na koji je ugovoren moratorij.

  • Što se događa za vrijeme odgode otplate (moratorija)?
    • Svi anuiteti, rate ili obroci koji su trebali dospjeti biti će odgođeni za plaćanje.

      Za vrijeme trajanja moratorija mjesečno će se obračunavati redovna kamata po ugovorenoj kamatnoj stopi, no nećete ju morati plaćati u tom periodu.

      Kamata koja je obračunata u periodu moratorija se nakon njegovog isteka raspoređuje na preostali rok otplate kredita.

      Za to ćete dobiti novi otplatni plan s novim iznosom anuiteta.

  • Koja kamatna stopa se obračunava na kredite kada se nalaze u odgodi otplate (moratoriju)?
    • Obračunava se redovna kamatna stopa prema ugovoru, ali niti ona niti glavnica se ne naplaćuju za vrijeme moratorija.

  • Tko se sve može prijaviti za odobrenje odgode otplate?
    • Prijaviti se mogu svi građani koji imaju kredit, a koji su se uslijed pandemije koronavirusa našli u nepovoljnoj financijskoj situaciji i ne mogu otplaćivati svoje kreditne obveze (rate/anuitete/kamate). Uvjet je da su ranije bili uredni u otplati svojih obveza.

  • Hoće li podneseni zahtjev automatski biti odobren?
    • Zahtjev vam neće biti automatski odobren. Analizirat ćemo vaš zahtjev i provjeriti jeste li uredno otplaćivali kredit prije krize uzrokovane pandemijom koronavirusa.
      Po analizi, odnosno obradi zahtjeva, možemo vas zatražiti da nam dostavite i dodatnu dokumentaciju koja dokazuje razloge za odgodu, o čemu bismo vas obavijestili.
      Na temelju analiza možemo odlučiti prihvatiti vaš zahtjev, poslati vam ponudu s različitim brojem mjeseci odgode i produženja ili ne produženja roka otplate kredita ili vam ponuditi novi kredit za podmirenje godišnjeg anuiteta po turističkom kreditu. Također vam možemo i odbiti zahtjev ukoliko utvrdimo da ne zadovoljavate uvjete pod kojima se moratorij odobrava.

  • Koliko traje odgoda otplate (moratorij)?
    • Odgoda otplate (moratorij) može trajati 3, 4, 5 ili 6 mjeseci, a za turističke kredite čak i do 16 mjeseci, a najkasnije do 30.06.2021. 

  • Ukoliko kod RBA imam stambeni kredit, koje su mi konkretne mogućnosti kada se radi o odgodi otplate?
    • Za stambeni kredit možete dobiti odgodu otplate 6 mjeseci i to:
      - bez produženja roka otplate
      - uz produženje roka otplate na rok na koji je ugovoren moratorij. 

      Ako ste već ranije ugovorili moratorij prema uvjetima koji su vrijedili do 05.06.2020., na rok od 3 mjeseca, bez produženja roka otplate, sada možete zatražiti novi moratorij za dodatna 3 mjeseca uz ili bez produženja roka otplate kredita. U slučaju da se produžava rok otplate, on se produžuje na rok ugovorenog moratorija, a maksimalno 6 mj.  

      Ovo se odnosi i na ostale kredite koji su osigurani hipotekom na nekretnini, osim na turističke kredite za koje se primjenjuju drugačiji uvjeti. 

  • Ukoliko kod RBA imam gotovinski kredit, koje su mi konkretne mogućnosti kada se radi o odgodi otplate?
    • Za gotovinski kredit možete ugovoriti moratorij na 3, 4, 5 ili 6 mjeseci ovisno o vašem odabiru.

      Moratorij za kredit uz mjesečne anuitete/obroke može se ugovoriti:
      - bez produženja roka otplate, ili
      - uz produženje roka otplate kredita na rok na koji je ugovoren moratorij.

  • Ukoliko kod RBA imam turistički kredit, koje su mi konkretne mogućnosti kada se radi o odgodi otplate?
    • Za turistički kredit možete dobiti odgodu otplate na maksimalno 16 mjeseci, a najkasnije do 30.06.2021. 
       
      Moratorij za kredit uz mjesečne anuitete/obroke može se ugovoriti bez produženja roka otplate ili uz produženje roka otplate kredita na rok na koji je ugovoren moratorij.
       
      Ako ste već ranije ugovorili moratorij, prema uvjetima koji su vrijedili do 05.06.2020, na rok od 3 mjeseca, bez produženja roka otplate za kredit osiguran hipotekom, sada možete zatražiti novi moratorij.
      Novi moratorij možete zatražiti:
      - na dodatnih maksimalno 13 mjeseci bez produženja roka otplate, ili
      - uz produženje roka otplate u trajanju do maksimalno 16 mjeseci.
      Uvjet je da moratorij traje najkasnije do 30.06.2021. godine.  
       
      Ako turistički kredit otplaćujete u godišnjim anuitetima, možemo vam odobriti novi kredit za podmirenje godišnjeg anuiteta koji ćete također otplaćivati u godišnjim anuitetima. 

  • Što ukoliko kod RBA imam više kreditnih obveza?
    • Sami odabirete za koje kredite ćete tražiti moratorij. To mogu biti svi krediti koje imate ili samo neki. Za svaki pojedini kredit trebate ispuniti zahtjev u kojem ćete navesti željeno trajanje moratorija i uz ili bez produženja roka otplate kredita.

      Svaki zahtjev biti će zasebno obrađen.

  • Za koje sve kredite se mogu podnijeti zahtjevi za odgodu otplate?
    • Za sve nenamjenske, stambene, auto kredite i turističke kredite.

  • Na koji način mogu predati zahtjev za odgodu otplate (moratorij)?
  • Koje je sve dokumente potrebno priložiti uz zahtjev za odgodu otplate?
    • Prilikom podnošenja zahtjeva za moratorij nije potrebno prilagati dodatnu dokumentaciju. U slučaju da se u svrhu obrade zahtjeva ukaže potreba za dodatnom dokumentacijom, to ćemo vam javiti.

      Za kredite osigurane hipotekom kada se moratorij ugovara uz produženje roka otplate, tražit ćemo vas dodatnu dokumentaciju vezano za nekretninu s obzirom da je promjene (moratorij) potrebno provesti i u zemljišnim knjigama. 

  • Što je sve potrebno za popunjavanje zahtjeva?
    • Za podnošenje zahtjeva trebate unijeti nekoliko osnovnih informacija:
      - osobni podaci (OIB)
      - e-mail adresu i/ili broj mobitela
      - status zaposlenja
      - OIB i naziv poslodavca (ako ste zaposleni)
      - izjavu o razlogu podnošenja zahtjeva povezano s utjecajem pandemije koronavirusa (COVID-19)

  • Moram li dostaviti dokaze da je moja tvrtka pogođena krizom zbog pandemije COVID-19 kako biste moj zahtjeva za moratorij uzeli u obzir?
    • Ne morate — kako bismo razmotrili vaš zahtjev dovoljno je dati izjavu da imate smanjene prihode ili očekujete smanjenje prihoda jer je poslovanje vašeg poslodavca već pogođeno ili će biti pogođeno zbog epidemije koronavirusa, ili ste iz istog razloga već ostali bez posla.

      Tu izjavu dajete na istom mjestu gdje popunjavate Zahtjev.

      Zadržavamo pravo provjere i procjene pogođenosti poslodavca. Sukladno tome možemo omogućiti ili odbiti vaš zahtjev ili od vas tražiti eventualne dodatne dokaze.

  • Kakvo je postupanje s mojim zahtjevom?
    • Nakon što zaprimimo vaš zahtjev, detaljno ćemo ga analizirati. Ako odobrimo vaš zahtjev, na e-mail adresu ćemo vam poslati Ponudu moratorija ili ponudu novog kredita (reprogram) za podmirenje godišnjeg anuiteta po turističkom kreditu.

      Kako bi realizirali moratorij, Ponudu trebate prihvatiti u roku od 5 dana od kada vam pošaljemo e-mail.

      Kada prihvatite ponudu, potrudit ćemo se realizirati je što je brže moguće. 

      Ako vaš kredit nije osiguran hipotekom na nekretnini ili je osiguran hipotekom, a moratorij se ugovara bez produženja roka otplate kredita, na e-mail ćemo vam poslati obavijest o provedbi moratorija, dodatak ugovora i novi otplatni plan za vaš kredit. 

      Ako je kredit osiguran hipotekom na nekretnini, a moratorij se ugovara uz produženje roka otplate kredita, na e-mail ćete dobiti informaciju o koracima koje trebate napraviti da bi se moratorij proveo. 

      U slučaju da ne odobrimo vaš zahtjev, također ćemo vam poslati obavijest na e-mail.

      Svakako vam savjetujemo da redovno pratite naše obavijesti.

  • Kada će mi konkretno biti provedena odgoda plaćanja?
    • Nakon što prihvatite Ponudu moratorija mi ćemo se potruditi što prije provesti odgodu plaćanja ili novi ugovor.
       
      Ako je za provedbu moratorija potrebno upisati novu hipoteku na nekretnini (krediti osigurani hipotekom za koje se moratorij ugovara uz produženje roka otplate), moratorij ćemo provesti nakon što nam dostavite:
      - zemljišnoknjižni izvadak s upisanom hipotekom
      - rješenje o upisu nove hipoteke na nekretnini
      - primjerak solemniziranog dodatka ugovora o kreditu.  

  • Je li potrebno potpisati Aneks ugovora?
    • Da, potrebno je potpisati Aneks, iako je u prvom koraku dovoljno samo prihvaćanje Ponude (s obzirom na mjere ograničenja kretanja).

      Naknadno ćemo vas pozvati da dođete potpisati Aneks ugovora ili drugi dokument kojim bude reguliran vaš moratorij. To će biti najkasnije 45 dana od isteka moratorija.

      Aneks ćete morati potpisati zajedno sa sudužnikom, jamcima, založnim dužnikom (ako ih imate).

      Ako se moratorij ugovara uz produženje roka otplate za kredit osiguran hipotekom na nekretnini, dodatak ugovora o kreditu potpisujete zajedno s eventualnim ostalim sudionicima kredita (sudužnici, jamci, založni dužnici) kod javnog bilježnika, a prije provedbe moratorija. Javni bilježnik provest će postupak potvrde dodatka ugovora solemnizacijom što za vas znači dodatne troškove. 

  • Je li potrebno upisati novu hipoteku na nekretnini?
    • Za kredite koji su osigurani hipotekom na nekretnini i ako se moratorij ugovara uz produženje roka otplate kredita obavezan je upis nove hipoteke na nekretnini. 


Onboarding
Poslovanje s bankama
Publikacije

Naslov scheduler

 

Naslov scheduler

Naslov schedulerNaslov schedulerNaslov schedulerNaslov schedulerNaslov schedulerNaslov schedulerNaslov schedulerNaslov schedulerNaslov schedulerNaslov schedulerNaslov schedulerNaslov schedulerNaslov schedulerNaslov schedulerNaslov schedulerNaslov schedulerNaslov schedulerNaslov schedulerNaslov schedulerNaslov schedulerNaslov schedulerNaslov schedulerNaslov schedulerNaslov schedulerNaslov schedulerNaslov schedulerNaslov schedulerNaslov schedulerNaslov schedulerNaslov schedulerNaslov schedulerNaslov schedulerNaslov schedulerNaslov schedulerNaslov schedulerNaslov schedulerNaslov schedulerNaslov schedulerNaslov schedulerNaslov schedulerNaslov schedulerNaslov schedulerNaslov schedulerNaslov schedulerNaslov schedulerNaslov schedulerNaslov schedulerNaslov schedulerNaslov schedulerNaslov schedulerNaslov schedulerNaslov schedulerNaslov schedulerNaslov schedulerNaslov schedulerNaslov schedulerNaslov schedulerNaslov schedulerNaslov schedulerNaslov schedulerNaslov schedulerNaslov schedulerNaslov schedulerNaslov schedulerNaslov schedulerNaslov schedulerNaslov schedulerNaslov schedulerNaslov schedulerNaslov schedulerNaslov schedulerNaslov schedulerNaslov schedulerNaslov schedulerNaslov schedulerNaslov schedulerNaslov schedulerNaslov schedulerNaslov schedulerNaslov schedulerNaslov schedulerNaslov schedulerNaslov schedulerNaslov schedulerNaslov schedulerNaslov schedulerNaslov schedulerNaslov schedulerNaslov schedulerNaslov schedulerNaslov schedulerNaslov schedulerNaslov schedulerNaslov schedulerNaslov scheduler

098 9842 972

Bruno 18.06.2018. 15:00 sati.

NaslovNaslov

 

Promjena nakon objave danas 16:18 555555

TEST 10:27