Podnošenje prigovora

Podnošenje prigovora

Saznajte više

RAČUNI

KREDITI

  • Možete li mi smanjiti kamatu?
    • Bilo koja promjena vezano uz uvjete kredita koje smo dogovorili ovisi o specifičnoj situaciji. Sve opcije koje imate možete provjeriti sa svojim osobnim bankarom. 

  • Zašto mi nije odobren kredit?
    • Kredit je osjetljiv proizvod i zato moramo pažljivo procijeniti koliki je rizik kod njegovog vraćanja. Kada klijent podnese zahtjev za kreditom, prikupljamo sve naše, ali i javno dostupne informacije o poslovanju klijenta kako bismo mogli donijeti ispravnu odluku o odobravanju zahtjeva. Ova procjena je tu kako klijenti ne bi došli u situaciju u kojoj ne mogu vraćati kredit. 

  • Zašto sam od RBA dobio Obavijest o otplaćenom kreditu?
    • Dobili ste obavijest o otplaćenom kreditu jer je to potvrda da ste uspješno podmirili svoja dugovanja vezana uz kredit. Ako ste kod kredita ugovorili sredstva osiguranja otplate kredita (npr. hipoteka na nekretninu) u obavijesti piše kako možete preuzeti brisovna očitovanja (dokumentacija da vaša imovina više nije sredstvo osiguranja). 
      Ovu obavijest šaljemo i svim sudužnicima ili jamcima da i oni, kao sudionici kredita, budu u toku. 

BANKOMATI

  • Bankomat mi nije isplatio novce, što trebam napraviti?
    • Dobra vijest je da ovakve situacije u pravilu riješimo jako brzo.
      Vi nam samo trebate javiti o kojem se bankomatu radi (približna adresa npr. bankomat u poslovnici Središće), kada se to dogodilo (datum i približno vrijeme) i koliki iznos vam nije isplaćen. 
      Ove podatke možete poslati na prigovori@rba.hr, putem internetskog bankarstva ili u bilo kojoj našoj poslovnici. Mi ćemo vam odgovoriti što je prije moguće.

  • Bankomat mi nije napravio uplatu na tekući račun, gdje su moji novci?
    • Ako imate kreditnu karticu, moguće je da ste umjesto na tekući račun, na nju uplatili novac. To brzo možemo ispraviti i prebaciti novac s kreditne kartice na tekući račun. 
      Također, nekad se dogode i tehničke poteškoće u sustavu koje nažalost ne možemo predvidjeti te bankomat ne zabilježi uplatu. 
      U svakom slučaju, vi nam samo trebate javiti o kojem se bankomatu radi (približna adresa npr. bankomat u poslovnici Središće), kada se to dogodilo (datum i približno vrijeme) i koliki iznos vam nije uplaćen.
      Ove podatke možete poslati na prigovori@rba.hr, putem internetskog bankarstva ili u bilo kojoj našoj poslovnici. Mi ćemo vam odgovoriti što je prije moguće.

  • Bankomat mi nije uplatio novce na račun, a dobio sam listić na kojem piše da se javim u banku.
    • Dobra vijest je da ovakve situacije u pravilu riješimo jako brzo. 
      Vi nam samo trebate javiti o kojem se bankomatu radi (približna adresa npr. bankomat u poslovnici Središće), kada se to dogodilo (datum i približno vrijeme) i koliki iznos vam nije uplaćen na račun.
      Ove podatke možete poslati na prigovori@rba.hr, putem internetskog bankarstva ili u bilo kojoj našoj poslovnici. Mi ćemo vam odgovoriti što je prije moguće.

  • Što ako mi je bankomat “progutao” karticu?
    • Nazovite nas na 072 62 62 62. Tako možete zatražiti zamjensku karticu, a naše kolege će vam znati reći zašto vam je bankomat uzeo karticu.

KARTICE

  • Što ako ste podijelili kupnju na rate nakon što ste dobili izvadak (račun)?
    • Kako ne biste morali u trenutku kupnje razmišljati želite li nešto podijeliti na rate, svaku kupnju veću od 300 kn možete podijeliti na rate do 30 dana nakon što ste je obavili. 
      Nekad to znači da ćete kupnju podijeliti na rate nakon što ste već dobili izvadak (račun) za mjesec u kojem je obavljena kupnja i na njemu ćete vidjeti da vam je zaračunat cjelokupni iznos kupnje. 
      Ako ste već platili cjelokupni dug na izvatku (bilo da ste dug platili sami ili imate ugovoren nalog za izravno terećenje) s cjelokupnim iznosom kupnje koji ste željeli podijeliti na rate, samo nam se javite na prigovori@rba.hr. Mi ćemo vam vratiti iznos kupnje na tekući račun. Dalje ćete iznos kupnje otplaćivati na rate kako ste odabrali. 
      Za slučaj da ste platili dug na izvatku, ali bez iznosa vaše kupnje pa vam se obračunala kamata, također nam se možete javiti na prigovori@rba.hr

  • Kako mogu podmiriti dug na kreditnoj kartici?
    • Sami možete odabrati na koji način želite plaćati dug. Postoje dva načina:
      1. Nalog za izravno terećenje
      Kod naloga za izravno terećenje ne morate brinuti o tome jeste li platili dug — svaki mjesec se s vašeg računa “skida” određeni iznos. Taj iznos može biti ili minimalni (3%) ili iznos ukupnog duga (100%). 
      Ako ste građanin taj iznos se skida s tekućeg ili deviznog računa, a ako ste poslovni subjekt on se skida s transakcijskog računa. 
      Ako ste nalog za izravno terećenje ugovorili na minimalni iznos, bez obzira na to, uvijek možete uplatiti i više od minimalnog iznosa ili cijeli dug.  
      2. Samostalne uplate 
      Kod samostalnih uplata sami pazite da plaćanje duga bude na vrijeme. Morate uplatiti barem minimalni iznos (3%), ali ako želite možete platiti više od minimalnog iznosa ili cijeli dug (100%).

  • Uplatio sam novce na karticu, a nema ih pa mi odbija karticu kao da nemam sredstava. Gdje su ti novci koje sam uplatio?
    • Ne brinite, bilo koja vaša uplata na karticu je registrirana i vaši novci se nalaze na kartici.
      1. Zašto ne mogu koristiti te novce?
      Za razliku od primjerice, tekućeg računa, kreditne kartice imaju limit potrošnje. To znači da mjesečno imate određeni iznos kojeg smijete potrošiti. Vaše uplate ne mogu povećati taj limit tj. s viškom novca na kartici (preplatom) ne možete raspolagati. 
      Ako je limit na vašoj kartici 1.000 kn, bez obzira što ste na nju uplatili 2.000 kn, i dalje ćete taj mjesec moći koristiti 1.000 kn.
      2. Kako mogu doći do novca kojeg sam preplatio, a ne mogu koristiti?
      Možete odabrati između 2 stvari: 
      — Ostaviti višak novca (preplatu) na kartici i za taj iznos preplate ćemo vam umanjiti dug na idućem izvatku. 
      — Ako želite taj novac vam možemo vratiti na račun. Samo nam se javite putem internetskog bankarstva ili svratite u bilo koju našu poslovnicu.
      3. Kako ubuduće mogu ovo izbjeći?
      Najsigurnije je da kada plaćate svoj dug, ne uplatite više od iznosa ukupnog duga koji je na izvatku.

  • Što ako nisam zaprimio debitnu ili kreditnu karticu?
    • Moguće je da je vaša kartica na putu jer isporuka može trajati od 7 do 10 dana od datuma kada ste je zatražili.
      Provjerite je li karticu preuzeo netko od vaših ukućana (kreditna kartica se šalje preporučenom pošiljkom i samo ju vlasnik može preuzeti uz potpis. Kartice tekućeg i deviznog računa se šalju poštom i poštar ih ostavlja u poštanski sandučić).
      Ako je prošlo više od 10 dana, molimo vas nazovite nas na 072 62 62 62 i poslat ćemo vam novu karticu besplatno.

  • Što ako mi ne funkcionira beskontaktno plaćanje na kartici?
    • Postoje 3 opcije:
      1. Radi se o prvom plaćanju tom karticom. U tom slučaju karticu trebate umetnuti u POS uređaj ili bankomat — tek onda će funkcionirati beskontaktno plaćanje. 
      2. POS uređaj nema mogućnost beskontaktnog plaćanja — trebate umetnuti karticu u POS uređaj.
      3. Kartica je fizički oštećena ili istrošena — samo nam se javite na broj 072 62 62 62 ili svratite u bilo koju poslovnicu i zatražite novu karticu.

  • Kako mogu promijeniti PIN na kartici?
    • PIN možete promijeniti u par sekundi na svakom RBA bankomatu.

  • Što ako sam izgubio karticu ili mi je ukradena?
    • Čim primijetite da nemate karticu nazovite nas na 072 62 62 62 (+ 385 1 6591 562 ako zovete iz inozemstva) kako bismo blokirali vašu karticu da se više ne može koristiti. Naše kolege će odmah za vas zatražiti i zamjensku karticu. 

  • Što ako sumnjam na prijevaru/zloporabu kartice?
    • Ako mislite da je netko bez dopuštenja koristio vašu karticu (npr. vidite neke transakcije koje nisu vaše), nazovite nas na 072 62 62 62 (+385 1 6591 562 ako zovete iz inozemstva) i naše kolege će odmah blokirati karticu. 
      Uz to, trebate ispuniti ovaj Obrazac kojeg možete skenirati ili slikati te nam ga dostaviti na prigovori@rba.hr, putem internetskog bankarstva ili u bilo kojoj našoj poslovnici. Mi ćemo provjeriti što se dogodilo i odgovoriti vam što je prije moguće. 

  • Što ako mi ističe kartica?
    • Datum isteka kartice možete pronaći na samoj kartici ili u aplikaciji mojaRBA. Kartica uvijek vrijedi do zadnjeg dana u mjesecu koji piše na kartici. Novu karticu vam šaljemo sredinom mjeseca u kojem ona ističe na adresu koju imamo u sustavu.

  • Što ako mi je kartica odbijena?
    • Postoje 4 opcije:
      1. Kartica je istekla (ističe na kraju mjeseca koji je naveden na kartici). 
      2. Iz tehničkih razloga.
      3. Kartica je fizički oštećena ili istrošena. 
      4. Nema dovoljno novaca na kartici (stanje možete provjeriti putem mobilnog ili internetskog bankarstva).
      Ako je problem u kartici (istekla je ili istrošena) možete zatražiti novu karticu, samo nam se javite na broj 072 62 62 62 ili svratite u bilo koju poslovnicu. 

  • Kojom karticom mogu kupovati na rate?
    • Kreditnom karticom svaku transakciju koja je veća od 40 eura  možete podijeliti na rate:
      — na prodajnim mjestima koja imaju ugovorenu RBA kupovinu na rate (besplatno) 
      — preko Internetskog bankarstva (uz naknadu)
      — preko poziva na 072 62 62 62 (uz naknadu)
      Karticom tekućeg računa se ne može kupovati na rate.

  • Kako preko internet bankarstva dijeliti na rate?
    • U “Pregledu prometa” po kreditnoj kartici odaberite bilo koju transakciju veću od 300 kn te u polju “Kupovina na rate” kliknite na strelicu. Pojavit će vam se padajući izbornik na kojem možete odabrati broj rata koji želite. 

  • Ako planiram koristiti karticu u inozemstvu, trebam li vam javiti?
    • Ako putujete u inozemstvo bilo bi dobro da nam javite (putem internetskog bankarstva, na broj 072 62 62 62 ili svratite u najbližu poslovnicu) u koju zemlju idete i koliko dugo ćete biti tamo, kako bismo bili sigurni da zaista vi koristite karticu. 

  • U inozemstvu sam — koju valutu da odaberem prilikom plaćanja?
    • Najčešće je bolja opcija odabrati plaćanje u lokalnoj valuti države (npr. u Japanu odaberite japanski jen, u Italiji euro, a u Sjedinjenim Američkim Državama dolar).
      Kada u inozemstvu plaćate karticama ili podižete gotovinu na bankomatu možete odabrati u kojoj valuti želite da bude transakcija: 
      1. u eurima — u tom slučaju konverzija se provodi prema tečaju inozemne banke
      2. u valuti zemlje u kojoj se nalazite — tada se konverzija provodi prema našem tečaju
      Svakako bi bilo dobro da prije nego putujete pogledate našu tečajnu listu.  

ZLATNA RBICA

  • Kako mogu pretvoriti bodove u kune Zlatne Rbice?
    • Bodove zamijenite u par klikova preko mobilnog ili internetskog bankarstva, a ovdje možete pronaći koliko kuna Zlatne RBICE dobijete za određeni broj bodova.
      Evo kako zamijeniti bodove u kune (isti je postupak za internetsko bankarstvo i RBA na dlanu):  
      1. Odaberite Kartice, Zlatna RBICA, „Stanje i zamjena bodova“. Otvara se prozor Zlatna RBICA na kojem kliknite “Nastavi” kako biste pristupili web stranici i vidjeli koliko imate bodova.
      2. Na ekranu ispod stanja vaših bodova, odaberite iznos kuna Zlatne RBICE u kojeg želite pretvoriti bodove i spremite ga u “Košaricu”.
      3. U Košarici kliknite na “Plati”, provjerite svoje osobne podatke i potvrdite zamjenu bodova tako da još jednom kliknete “Plati”.
      4. Kune Zlatne RBICE možete koristiti idući radni dan. U internetskom i mobilnom bankarstvu (RBA na dlanu) pod “Kartice”, “Zlatna RBICA”, "Kune Zlatne RBICE” možete vidjeti koliko ih još imate. 

  • Imam kune Zlatne Rbice i što mogu s njima?
    • Kune Zlatne RBICE stoje na posebnom računu Zlatne RBICE kojeg možete vidjeti na internetskom i mobilnom bankarstvu (RBA na dlanu) pod “Kartice”, “Zlatna RBICA”, "Kune Zlatne RBICE”.  
      Njih možete iskoristiti na POS uređaju kod RBA partnera programa tako da platite našom kreditnom karticom ili karticom tekućeg računa. Prije plaćanja samo recite prodavaču da biste htjeli iskoristiti kune RBA Zlatne RBICE. 
      Prodavač će napraviti jednu transakciju od 1 kunu kako bi provjerio stanje kuna Zlatne RBICE (ova transakcija se neće naplatiti), a onda će vam umanjiti račun za iznos kuna Zlatne RBICE. Primjerice, ako je vaš račun 200 kuna, a imate 50 kuna Zlatne RBICE, ostatak od 150 kn možete platiti kako želite — gotovinom ili karticom. 

  • Imam kune Zlatne Rbice, a u dućanu to nisu znali napraviti/transakcija mi je odbijena. Zašto?
    • Moguće je da na kartici kojom plaćate nemate raspoloživo 1 kunu koliko je potrebno da bi prodavač mogao provjeriti stanje kuna Zlatne RBICE (ova transakcija se nikad ne naplati). 
      Također, ako prodavač nije znao kako iskoristiti vaše kune Zlatne RBICE, javite nam se na 072 62 62 62 kako bismo mogli poslati kolege na to prodajno mjesto da pomognu prodavačima za ubuduće. 

OSTALO

  • Zašto nisam dobio uplatu iz druge hrvatske banke ili inozemstva?
    • Ovo se može dogoditi iz 2 razloga — ili nismo zaprimili uplatu (nije se dogodila) ili smo je zaprimili s neispravnim podacima za plaćanje (npr. neispravan IBAN ili poziv na broj). 
      Ono što možete napraviti je javiti se platitelju da sa svojom bankom provjeri je li došlo do greške u platnim instrukcijama (nalaze se u detaljima izvršenja plaćanja). 

  • Na račun sam dobio kune, a očekivao sam EUR-e. Hoću li dobiti povrat tečajne razlike?
    • Onaj tko vam uplaćuje novac bira na koji vaš račun će ih uplatiti. Ako odabere kunski račun, uplata na njega može doći samo u kunama, bez obzira u kojoj valuti je uplaćeno. Valuta se konvertira u kune po RBA kupovnom tečaju za devize.
      Ako imate devizni račun, zamolite osobu koja vam uplaćuje novac da vam ga uplati na taj račun — na taj način neće doći do konverzije. 

  • Što kada mislim da mi je na mobilnoj aplikaciji prikazano pogrešno stanje računa?
    • Vaše trenutno stanje računa je prikazano pod “raspoloživo stanje”. Ono uključuje novce koje imate na računu + dopušteno prekoračenje. 
      Kada obavite transakciju ili primite uplatu to stanje se promijeni. Može se dogoditi da je potrebno neko vrijeme da se promjena vidi u prikazanom “raspoloživom stanju”. Onda je najbolje da malo pričekate i ponovno uđete u aplikaciju. 

  • Zašto mi je skinut novac s računa po SEPA izravnom terećenju?
    • Novac vam je skinut jer ste dali dopuštenje primatelju za SEPA izravno terećenje računa pa on može sam inicirati plaćanje. 
      To je način plaćanja u kojem plaćanje inicira primatelj — npr. ako plaćate neku uslugu koja nema fiksnu cijenu (npr. cijena ovisi o potrošnji), možete dati dopuštenje primatelju (onome kome plaćate) da sam pokrene naplatu s vašeg računa za iznos koji ste potrošili. 
      Ako želite, u bilo kojem trenu možete otkazati dopuštenje za SEPA izravno terećenje. Za to se morate javiti primatelju i on je dužan otkazati SEPA izravno terećenje. 

  • Poslovni subjekti: Očekivao sam iz inozemstva priljev u devizama (USD, CHF i dr.), zašto sam ga zaprimio u eurima?
    • Novac zaprimate u onoj valuti u kojoj ga pošiljatelj pošalje. Ako zaprimite novac u eurima, a očekivali ste u nekoj drugoj valuti, najbolje je provjeriti s pošiljateljem u kojoj valuti vam je poslao novac.