Nikola Karin panelist na konferenciji Women in Adria

15.11.2017

Nikola Karin, izvršni direktor Financijskih proizvoda, sudjelovao je kao panelist na konferenciji Women in Adria, povodom dodjele nagrada najboljim poduzetnicima u Hrvatskoj.

 

Povodom Svjetskog dana poduzetnica, danas su u Westinu na konferenciji proglašene najbolje hrvatske poduzetnice. Tako su Mreža poduzetnica i poslovnih žena „Women in Adria“ i Institut za razvoj ženskog poduzetništva i vodstva Adria, koji izbor organiziraju već tri godine, izabrali najuspješnije poduzetnice u četiri kategorije. To su Josipa Maslać-Petričević u kategoriji Inspirativna poduzetnica godine, Selma Smajić u kategoriji Perspektivna poduzetnica godine, Anamarija Cicarelli u kategoriji Mikro poduzetnica godine te Tihana Šmitran u kategoriji Startup poduzetnica i potencijal godine. Kategorije su podijeljene prema tome koliko dugo poduzetnice posluju i imaju zaposlenika, a sve moraju bilježiti kontinuirani rast poslovanja.

Uvodna izlaganje održala je Ivana Matić, ujedno i osnivačica Mreže poduzetnica „Women in Adria“, te je ovom prilikom izjavila: „Ovogodišnji izbor najboljih poduzetnica pokazao je koliki kapacitet imaju hrvatske poduzetnice. Sad je ključni trenutak da se taj kapacitet iskoristi jer Hrvatska nužno treba poduzetništvo koje raste organski i s kalkuliranim preuzimanjem rizika. To su upravo kvalitete žena u poduzetništvu koje je već prepoznao privatni sektor, pa poduzetnicama prilagođava svoju ponudu. Ni najefikasniji javni sektori nikad neće biti lideri u inovativnim rješenjima, ali mislim da je sad vrijeme da se strategija razvoja ženskog poduzetništva počne brže implementirati. Imamo gotova rješenja i veselimo se suradnji i na ovom projektu s Ministarstvom gospodarstva“, zaključila je Matić.

Na panelu koji je uslijedio, pod nazivom – Inicijative privatnog i javnog sektora za žene u poduzetništvu – sudjelovali su: Nikola Karin (RBA), Višnja Mrakovčić Supek (EBRD), Jasminka Keser (MINGO) i Tihana Šmitran (Amulet studio), dok je moderatorica panela bila Ivana Matić.

Tijekom panel rasprave i svog dijela izlaganja, Nikola Karin je naglasio: „RBA je prva banka u Hrvatskoj koja se aktivno uključila u poteicanje ženskog poduzetništva i to u suradnji s EBRD-om. Raiffeisen banka je prva potpisala ugovor još 2015. godine o kreditnoj liniji s EBRD u iznosu 20 mio EUR za SME i Žene poduzetnice i do sada je već uspješno plasirano preko 12 milijuna eura iz linije, od čega za žene poduzetnice oko 2,5 milijuna eura i preko 100 kredita. Od potpisa ugovora, sudjelovali smo u organizaciji 8 radionica na teritoriju cijele hrvatske (Osijek, Koprivnica, Zagreb, Rijeka, Varaždin, Split i Dubrovnik)  s temama: Financiranje mog poslovanja – kako pristupiti Banci; Moć brandiranja te Osobni razvoj putem komunikacijskih vještina. Odaziv poduzetnica na radionice je bio vrlo dobar i imamo jako dobar feedback na predložene teme i radionice. Bankarstvo se vrlo brzo mijenja, pa tako više ne postoji onaj klasičan odnos – klijent traži kredit i Banka odobrava. Banke koje nastave raditi na ovaj način, teško će opstati na tržištu. U modernom bankarstvu Banke trebaju biti partneri klijentima. Kroz radionice s temom ženskog poduzetništva kao najvažnija odlika odnosa Banke i klijenta je upravo izdvojen taj dugoročni partnerski odnos. Nadalje, žene poduzetnice žele od banaka da sve njihove bankarske potrebe, bilo poduzetničke bilo kao potrošači/fizičke osobe  imaju riješene na jednom mjestu. Od Banke očekuju da im uštedi njihovo dragocjeno vrijeme i ponudi sve usluge na jednom mjestu. Poduzetnice su prepoznate u RBA kao vrlo značajan tržišni segment, prvenstveno u SME segmentu poslovanja. Znajući da je SME segment označen kao glavni nositelj konkurentnosti, generator rasta i stvaranja novih radnih mjesta time je  uloga poduzetnica koje predstavljaju velik udio u SME segmentu u RBA jako značajna, kako za RBA tako i za ukupan razvoj gospodarstva u Hrvatskoj. Nova era informatizacije i digitalizacije,  brzih realiziranja ideja,  traži vještine koje su snažno razvijene kod žena, ponajprije njegovanje međuljudskih odnosa i komunikacije, analitičko preuzimanje rizika, sagledavanje šire slike i nadasve poticanje suradnje te će biti sve važnije u rješavanju poslovnih problema i iskorištavanju poslovnih prilika u budućnosti. RBA i dalje nastavlja s plasiranjem specijaliziranih kredita za žene poduzetnice i s kreiranjem nefinancijskih usluga kroz edukacije u 2018. godini, te je uspostavila i suradnju s mrežom poduzetnica Women in Adria. Planiramo ovu suradnju proširiti na više razina, od pripreme posebnih paketa za poduzetnice do uključivanja u loyalty program i omogućavanjem pristupa nabavi, te i dalje vjerujem u nastavak uspješne suradnje“, zaključio je Karin.

Women in Adria je brand za ambiciozne žene i poduzetnice te korporativne žene i žene koje žele ostvariti uspješnu karijeru na bilo kojem polju. Cilj mreže poduzetnica je inspirirati, informirati i povezati ih kroz razne aktivnosti i proizvode koje ova mreža nudi.