Novi phishing napadi dolaze i u obliku SMS poruka

17.08.2023

Pored prethodno viđenih phishing napada putem mail poruka i lažnih poziva kod kojih je kao broj pozivatelja prikazan broj banke, pojavili su se novi napadi u kojima napadači traže povjerljive informacije putem SMS poruka.

 

U porukama se navodi da je kartica suspendirana iz sigurnosnih razloga i da je potrebna ponovna aktivacija putem linka koji vodi na lažnu stranicu za krađu podataka.

VAŽNO: Banka Vas nikada neće tražiti broj kartice, CVC, aktivacijske ili autentifikacije podatke.

Podaci koje prevaranti traže preko linka su sljedeći:

• Broj mobitela,
• 16 znamenkasti broj kartice,
• CVC,
• Aktivacijski kod,

ali ne možemo znati hoće li ubuduće tražiti neke druge podatke.

Nikako ne odgovarajte na takve i slične poruke i nikada ne odajte tajne podatke s kartice, mobilne aplikacije ili uređaja za autentifikaciju.

Kako ne biste nasjeli na pokušaj prijevare, znajte da banka od vas nikada neće tražiti:

• Puni broj kreditne/debitne kartice, PIN-ove, CVV/CVC,
• Vjerodajnice i broj tokena te kodove koje token generira (OTP, MAC),
• Aktivacijske ključeve za pristup Internet bankarstvu,
• Instalaciju nekog alata poslanog putem e-mail poruke ili SMS-a,
• Datum, vrijeme i iznos transakcije ili pristupni kod za prijavu na internetsko bankarstvo.

U slučaju da dobijete bilo kakav sumnjiv upit, SMS, mail ili poruku, molimo da nas nazovete na INFO telefon i provjerite o čemu se radi.