Sigurnost kartičnog plaćanja

S obzirom na sve češće prijevare korisnika kartica prilikom plaćanja na internetu, molimo korisnike da obrate dodatnu pozornost prilikom korištenja kartica.

Preporuke

  • Otkrivanje informacija

    Otkrivanje informacija

    Prilikom plaćanja putem kartica na internetu potrebno je voditi računa o sljedećem: ako se korisnika prilikom plaćanja usmeno ili pisanim putem zatraži da pošalje presliku kartice (lica i naličja), PIN ili bilo koji podatak s kartice poput broja kartice, datuma važenja kartice, kontrolnoga broja, razlog takvih upita može biti pokušaj zlouporabe kartica.

    Osim podataka o kartici, korisnici trebaju biti svjesni da i otkrivanjem informacija o osobnim podacima (broj osobne iskaznice, broj putovnice, OIB i sl.) mogu postati žrtve prijevare na internetu.

  • Phishing

    Phishing

    Phishing podrazumijeva neovlaštene e-mail poruke ili novi prozor web preglednika kojima je svrha da se dođe do informacija o osobnim podacima klijenata (broj osobne iskaznice, broj putovnice, OIB i slično), te do podataka o karticama (broj kartice, datum važenja kartice, kontrolnoga broja).

  • Vhishing

    Vhishing

    Vhishing je noviji oblik phishinga koji podrazumijeva neovlašteno prikupljanje podataka o klijentima i karticama na osnovi telefonskoga poziva.

  • Elektroničke poruke i telefonski pozivi

    Elektroničke poruke i telefonski pozivi

    Savjetujemo da klijenti nikada ne odgovaraju na elektroničke poruke ili telefonske pozive u kojima se od njih zahtijevaju osobni podaci ili podaci o karticama. Niti jedna banka ili kartična kuća neće klijenta tražiti njegov broj kartice, PIN tajni broj, datum isteka kartice ili kontrolni broj s poleđine kartice. Poseban je oprez potreban prilikom otvaranja privitaka (engl. attachmenta) i / ili preuzimanju bilo kakvih dokumenata s weba.

    • Nikad ne odgovarajte.

    • Klijenti mogu svaku sumnjivu transakciju provjeriti i prijaviti pozivom u Kontakt centar RBA (072 62 62 62). Za praćenje troškova učinjenih debitnim i kreditnim karticama RBA može se ugovoriti iDIREKT internetsko bankarstvo ili usluga mDIREKT Stanje računa putem koje korisnici primaju SMS poruke o stanju i promjenama stanja sredstava po računu (tekući račun / devizni račun / žiro račun) i mDIREKT Kreditne kartice koje podrazumijevaju primanje SMS poruka o svakoj provedenoj transakciji osobnom i dodatnom kreditnom karticom RBA u realnom vremenu.

  • Sigurnost

    Sigurnost

    Raiffeisenbank Austria d.d. neprekidno radi na sigurnosti svakoga segmenta kartičnoga poslovanja:

    • monitoring kartičnih transakcija i kartica izdanih od strane RBA, kao i kartica izdanja drugih banaka na RBA POS terminalima i bankomatima,

    • sve RBA kartice izdaju se s integriranim chipom i

    • svi POS terminali i bankomati podržavaju chip tehnologiju.

    • RBA je prva uvela uslugu obavještavanja korisnika kartica o svakoj učinjenoj transakciji putem SMS-a.

  • Savjetujemo

    Savjetujemo

    PIN je tajni broj koji je poznat isključivo korisniku kartice, te ga korisnik nikome ne otkriva ni na koji način (usmeno, telefonski ili elektroničkom poštom). Treba znati da čak ni banka koja je izdala karticu, prema važećoj regulativi, ne zna niti ima pravo tražiti broj PIN-a od korisnika kartice.

    RBA savjetuje korisnicima debitnih i kreditnih kartica da sa svim podacima povezanim s karticama postupaju pažljivo te da PIN, zaporke, sigurnosti kodovi i slično budu poznati isključivo korisniku kartice, upravo zbog njegove sigurnosti. Također, ako su podaci negdje zabilježeni, savjetujemo da to ne bude u blizini kartice. Pažnja je također potrebna pri izvršavanju transakcija; savjetujemo da transakcije obavlja korisnik kartice osobno.

    Sigurnosni sustavi banke su na najvišoj razini, no svaki korisnik obavezan je i sam voditi računa o svakodnevnoj zaštiti podataka s kartice i PIN-a, te posebnu pozornost treba obratiti na sigurnost internetskih stranica na kojima ostavlja podatke.

    Na web stranicama RBA objavljene su i Upute za sigurnost internetskih plaćanja, putem kojih RBA nastoji pružiti sve korisne informacije kako bi se klijenti zaštitili i spriječili eventualni pokušaj prijevare. Potrebno je osvještavanje korisnika da se pridržavaju sigurnosnih preporuka banke, te ujedno da poduzmu samostalno sve akcije koje su u skladu s danim preporukama, u cilju vlastite sigurnosti.