Skip to main content

Podnošenje prigovora

Žao nam je što je došlo do situacije koja vas je potaknula na pisanje prigovora. Ovdje smo opisali kako izgleda proces podnošenja i rješavanja prigovora kako biste imali najbitnije informacije na jednom mjestu.

Pisanje prigovora

Savjetujemo vam da prije pisanja prigovora potražite odgovor u sekciji Najčešća pitanja ili dođete u bilo koju poslovnicu. Neke teme možemo riješiti odmah na licu mjesta pa nećete morati čekati na odgovor.

Kako napisati prigovor/reklamaciju?

Ispunite Obrazac za podnošenje prigovora, koji smo pripremili za brže i jednostavnije pisanje prigovora. U obrascu tražimo podatke kako bismo vam mogli odgovoriti što brže i kvalitetnije:

  • ime i prezime/naziv poslovnog subjekta (ako se prigovor odnosi na poslovni račun)
  • OIB/OIB poslovnog subjekta
  • opis situacije
  • dodatnu dokumentaciju za koju mislite da je važna

Kako poslati prigovor/reklamaciju?

Nakon što ispunite obrazac, možete ga skenirati ili slikati i dostaviti nama putem sljedećih kanala:

  • e-mailom na adresu: prigovori@rba.hr
  • osobno u bilo koju RBA poslovnicu
  • putem internetskog bankarstva
  • poštom na adresu: Raiffeisenbank Austria d.d., Reklamacije, Magazinska cesta 69, 10000 Zagreb

Procedura rješavanja pisanih prigovora

Zaprimanje prigovora

Čim zaprimimo vaš prigovor proslijedit ćemo ga odjelu koji je stručan za vašu situaciju.

Ako prigovor ne sadržava sve potrebne podatke ili dokumentaciju, zatražit ćemo od vas nadopunu. U tom slučaju, zakonski rok za rješavanje prigovora računat će se od trenutka kada od vas dobijemo sve potrebne informacije.  

Slanje odgovora

Odgovor ćemo vam poslati u roku od 10 dana od dana zaprimanja.

U nekim slučajevima je moguće da zbog razloga koji su izvan naše kontrole nećemo moći odgovoriti u navedenom roku. U tom slučaju ćemo vam javiti razloge kašnjenja i konačni rok do kojeg ćemo vam poslati odgovor. Taj rok neće biti duži od 35 dana. 

Pohrana vaših podataka

Informacije oko vašeg prigovora ćemo spremiti u elektroničkom obliku te ćemo ih čuvati u skladu s Pravilima postupanja Raiffeisenbank Austria d.d. s osobnim podacima.

Te informacije su:

  • ime i prezime/naziv poslovnog subjekta
  • OIB/OIB poslovnog subjekta
  • sadržaj prigovora
  • popratna dokumentacija
  • eventualne dopune
  • datum zaprimanja prigovora
  • datum odgovora na prigovor

Što ako niste zadovoljni rješenjem prigovora?

Ako rješenje prigovora ne bude onakvo kakvo ste očekivali, možete nas uvijek tražiti da ga ponovno razmotrimo ili uputiti pritužbu Hrvatskoj narodnoj banci na adresu: Trg hrvatskih velikana 3,  Zagreb.

Uz to, možete pokrenuti postupak alternativnog rješavanja sporova pred ugovorenim tijelom za mirenje, odnosno alternativno rješavanje potrošačkih sporova, kao npr. pred Centrom za mirenje pri Hrvatskoj gospodarskoj komori na adresi: Rooseveltov trg 2, Zagreb.

Ako se radi o prigovoru iz područja platnog prometa, u mirenju ćemo sigurno sudjelovati i mi kako bismo pronašli rješenje koje bi odgovaralo i vama i nama. Sve što ste pročitali je usklađeno s važećim zakonskim propisima.

Najčešća pitanja

Prešutno prekoračenje se prilagođava s obzirom na mogućnosti koje imate. 
Ako ga ne želite, samo nam se javite na mail prigovori@rba.hr ili u bilo koju našu poslovnicu i odaberite želite li ukinuti prekoračenje ili ga vratiti na manji iznos. 

Naknada za vođenje računa se naplaćuje zbog troška otvaranja i vođenja, održavanja i kontrole vaših računa. 
Sve o specifičnoj naknadi za vaš račun možete pročitati u ugovoru o vašem računu (članak 5).

Ovo ovisi o tome koje proizvode i usluge (npr. račun, kredit itd.) imate kod nas i jeste li građanin ili poslovni subjekt. 

Ako ste građanin, popis svih naknada možete pronaći u dokumentu Naknade u poslovanju s fizičkim osobama. Naknade koje se naplaćuju specifično za vaše usluge uvijek možete vidjeti na mjesečnom izvatku. 

Ako ste poslovni subjekt, naknade se naplaćuju u skladu s Rekapitulacijom obračunatih naknada i Obavijesti o obračunatim kamatama. Naknade u poslovanju s poslovnim subjektima možete pronaći u Izvatku iz odluke o visini naknada za usluge za poslovne subjekte.

Kada pošaljete zahtjev za povratom novca mi se prvo moramo javiti primatelju i dobiti njegovu suglasnost da možemo zatražiti povrat novca s njegovog računa. To ćemo vam javiti najkasnije u roku od 10 dana, a ako ne dobijemo suglasnost, nažalost ne smijemo izvršiti povrat.
Savjetujemo vam da se u tom slučaju javite primatelju i objasnite mu situaciju.

Bilo koja promjena vezano uz uvjete kredita koje smo dogovorili ovisi o specifičnoj situaciji. Sve opcije koje imate možete provjeriti sa svojim osobnim bankarom. 

Kredit je osjetljiv proizvod i zato moramo pažljivo procijeniti koliki je rizik kod njegovog vraćanja. Kada klijent podnese zahtjev za kreditom, prikupljamo sve naše, ali i javno dostupne informacije o poslovanju klijenta kako bismo mogli donijeti ispravnu odluku o odobravanju zahtjeva. Ova procjena je tu kako klijenti ne bi došli u situaciju u kojoj ne mogu vraćati kredit. 

Dobili ste obavijest o otplaćenom kreditu jer je to potvrda da ste uspješno podmirili svoja dugovanja vezana uz kredit. Ako ste kod kredita ugovorili sredstva osiguranja otplate kredita (npr. hipoteka na nekretninu) u obavijesti piše kako možete preuzeti brisovna očitovanja (dokumentacija da vaša imovina više nije sredstvo osiguranja). 
Ovu obavijest šaljemo i svim sudužnicima ili jamcima da i oni, kao sudionici kredita, budu u toku. 

Dobra vijest je da ovakve situacije u pravilu riješimo jako brzo. Vi nam samo trebate javiti o kojem se bankomatu radi (približna adresa npr. bankomat u poslovnici Središće), kada se to dogodilo (datum i približno vrijeme) i koliki iznos vam nije isplaćen. 
Ove podatke možete poslati na prigovori@rba.hr, putem internetskog bankarstva ili u bilo kojoj našoj poslovnici. Mi ćemo vam odgovoriti što je prije moguće.

Ako imate kreditnu karticu, moguće je da ste umjesto na tekući račun, na nju uplatili novac. To brzo možemo ispraviti i prebaciti novac s kreditne kartice na tekući račun. 
Također, nekad se dogode i tehničke poteškoće u sustavu koje nažalost ne možemo predvidjeti te bankomat ne zabilježi uplatu. 
U svakom slučaju, vi nam samo trebate javiti o kojem se bankomatu radi (približna adresa npr. bankomat u poslovnici Središće), kada se to dogodilo (datum i približno vrijeme) i koliki iznos vam nije uplaćen.
Ove podatke možete poslati na prigovori@rba.hr, putem internetskog bankarstva ili u bilo kojoj našoj poslovnici. Mi ćemo vam odgovoriti što je prije moguće.

Dobra vijest je da ovakve situacije u pravilu riješimo jako brzo. 
Vi nam samo trebate javiti o kojem se bankomatu radi (približna adresa npr. bankomat u poslovnici Središće), kada se to dogodilo (datum i približno vrijeme) i koliki iznos vam nije uplaćen na račun.
Ove podatke možete poslati na prigovori@rba.hr, putem internetskog bankarstva ili u bilo kojoj našoj poslovnici. Mi ćemo vam odgovoriti što je prije moguće.

Nazovite nas na 072 62 62 62. Tako možete zatražiti zamjensku karticu, a naše kolege će vam znati reći zašto vam je bankomat uzeo karticu.

Kako ne biste morali u trenutku kupnje razmišljati želite li nešto podijeliti na rate, svaku kupnju veću od 40 eura možete podijeliti na rate do 30 dana nakon što ste je obavili. 
Nekad to znači da ćete kupnju podijeliti na rate nakon što ste već dobili izvadak (račun) za mjesec u kojem je obavljena kupnja i na njemu ćete vidjeti da vam je zaračunat cjelokupni iznos kupnje. 
Ako ste već platili cjelokupni dug na izvatku (bilo da ste dug platili sami ili imate ugovoren nalog za izravno terećenje) s cjelokupnim iznosom kupnje koji ste željeli podijeliti na rate, samo nam se javite na prigovori@rba.hr. Mi ćemo vam vratiti iznos kupnje na tekući račun. Dalje ćete iznos kupnje otplaćivati na rate kako ste odabrali. 
Za slučaj da ste platili dug na izvatku, ali bez iznosa vaše kupnje pa vam se obračunala kamata, također nam se možete javiti na prigovori@rba.hr

Sami možete odabrati na koji način želite plaćati dug. Postoje dva načina:

1. Nalog za izravno terećenje

Kod naloga za izravno terećenje ne morate brinuti o tome jeste li platili dug — svaki mjesec se s vašeg računa “skida” određeni iznos. Taj iznos može biti ili minimalni (3%) ili iznos ukupnog duga (100%). Ako ste građanin taj iznos se skida s tekućeg ili deviznog računa, a ako ste poslovni subjekt on se skida s transakcijskog računa. Ako ste nalog za izravno terećenje ugovorili na minimalni iznos, bez obzira na to, uvijek možete uplatiti i više od minimalnog iznosa ili cijeli dug.  

2. Samostalne uplate 

Kod samostalnih uplata sami pazite da plaćanje duga bude na vrijeme. Morate uplatiti barem minimalni iznos (3%), ali ako želite možete platiti više od minimalnog iznosa ili cijeli dug (100%).

Ne brinite, bilo koja vaša uplata na karticu je registrirana i vaši novci se nalaze na kartici.
1. Zašto ne mogu koristiti te novce?
Za razliku od primjerice, tekućeg računa, kreditne kartice imaju limit potrošnje. To znači da mjesečno imate određeni iznos kojeg smijete potrošiti. Vaše uplate ne mogu povećati taj limit tj. s viškom novca na kartici (preplatom) ne možete raspolagati. 
Ako je limit na vašoj kartici 1.000 eura, bez obzira što ste na nju uplatili 2.000 eura, i dalje ćete taj mjesec moći koristiti 1.000 eura.
2. Kako mogu doći do novca kojeg sam preplatio, a ne mogu koristiti?
Možete odabrati između 2 stvari: 
— Ostaviti višak novca (preplatu) na kartici i za taj iznos preplate ćemo vam umanjiti dug na idućem izvatku. 
— Ako želite taj novac vam možemo vratiti na račun. Samo nam se javite putem internetskog bankarstva ili svratite u bilo koju našu poslovnicu.
3. Kako ubuduće mogu ovo izbjeći?
Najsigurnije je da kada plaćate svoj dug, ne uplatite više od iznosa ukupnog duga koji je na izvatku.

Moguće je da je vaša kartica na putu jer isporuka može trajati od 7 do 10 dana od datuma kada ste je zatražili.
Provjerite je li karticu preuzeo netko od vaših ukućana (kreditna kartica se šalje preporučenom pošiljkom i samo ju vlasnik može preuzeti uz potpis. Kartice tekućeg i deviznog računa se šalju poštom i poštar ih ostavlja u poštanski sandučić).
Ako je prošlo više od 10 dana, molimo vas nazovite nas na 072 62 62 62 i poslat ćemo vam novu karticu besplatno.

Postoje 3 opcije:

1. Radi se o prvom plaćanju tom karticom. U tom slučaju karticu trebate umetnuti u POS uređaj ili bankomat — tek onda će funkcionirati beskontaktno plaćanje. 

2. POS uređaj nema mogućnost beskontaktnog plaćanja — trebate umetnuti karticu u POS uređaj.

3. Kartica je fizički oštećena ili istrošena — samo nam se javite na broj 072 62 62 62 ili svratite u bilo koju poslovnicu i zatražite novu karticu.

PIN možete promijeniti u par sekundi na svakom RBA bankomatu.

Čim primijetite da nemate karticu nazovite nas na 072 62 62 62 (+ 385 1 6591 562 ako zovete iz inozemstva) kako bismo blokirali vašu karticu da se više ne može koristiti. Naše kolege će odmah za vas zatražiti i zamjensku karticu. 

Ako mislite da je netko bez dopuštenja koristio vašu karticu (npr. vidite neke transakcije koje nisu vaše), nazovite nas na 072 62 62 62 (+385 1 6591 562 ako zovete iz inozemstva) i naše kolege će odmah blokirati karticu. 
Uz to, trebate ispuniti ovaj Obrazac kojeg možete skenirati ili slikati te nam ga dostaviti na prigovori@rba.hr, putem internetskog bankarstva ili u bilo kojoj našoj poslovnici. Mi ćemo provjeriti što se dogodilo i odgovoriti vam što je prije moguće. 

Datum isteka kartice možete pronaći na samoj kartici ili u aplikaciji mojaRBA. Kartica uvijek vrijedi do zadnjeg dana u mjesecu koji piše na kartici. Novu karticu vam šaljemo sredinom mjeseca u kojem ona ističe na adresu koju imamo u sustavu.

Postoje 4 opcije:

1. Kartica je istekla (ističe na kraju mjeseca koji je naveden na kartici). 

2. Iz tehničkih razloga.

3. Kartica je fizički oštećena ili istrošena. 

4. Nema dovoljno novaca na kartici (stanje možete provjeriti putem mobilnog ili internetskog bankarstva).

Ako je problem u kartici (istekla je ili istrošena) možete zatražiti novu karticu, samo nam se javite na broj 072 62 62 62 ili svratite u bilo koju poslovnicu. 

Kreditnom karticom svaku transakciju koja je veća od 300 kn možete podijeliti na rate:
— na prodajnim mjestima koja imaju ugovorenu RBA kupovinu na rate (besplatno) 
— preko Internetskog bankarstva (uz naknadu)
— preko poziva na 072 62 62 62 (uz naknadu)
Karticom tekućeg računa se ne može kupovati na rate.

U “Pregledu prometa” po kreditnoj kartici odaberite bilo koju transakciju veću od 40 eura te u polju “Kupovina na rate” kliknite na strelicu. Pojavit će vam se padajući izbornik na kojem možete odabrati broj rata koji želite. 

Ako putujete u inozemstvo bilo bi dobro da nam javite (putem internetskog bankarstva, na broj 072 62 62 62 ili svratite u najbližu poslovnicu) u koju zemlju idete i koliko dugo ćete biti tamo, kako bismo bili sigurni da zaista vi koristite karticu. 

Najčešće je bolja opcija odabrati plaćanje u lokalnoj valuti države (npr. u Japanu odaberite japanski jen, u Italiji euro, a u Sjedinjenim Američkim Državama dolar).

Kada u inozemstvu plaćate karticama ili podižete gotovinu na bankomatu možete odabrati u kojoj valuti želite da bude transakcija: 

1. u eurima — u tom slučaju konverzija se provodi prema tečaju inozemne banke

2. u valuti zemlje u kojoj se nalazite — tada se konverzija provodi prema našem tečaju

Svakako bi bilo dobro da prije nego putujete pogledate našu tečajnu listu.  

Bodove zamijenite u par klikova preko mobilnog ili internetskog bankarstva, a ovdje možete pronaći koliko eura Zlatne RBICE dobijete za određeni broj bodova.

Evo kako zamijeniti bodove u eure (isti je postupak za internetsko bankarstvo i RBA na dlanu):  

1. Odaberite Kartice, Zlatna RBICA, „Stanje i zamjena bodova“. Otvara se prozor Zlatna RBICA na kojem kliknite “Nastavi” kako biste pristupili web stranici i vidjeli koliko imate bodova.

2. Na ekranu ispod stanja vaših bodova, odaberite iznos eura Zlatne RBICE u kojeg želite pretvoriti bodove i spremite ga u “Košaricu”.

3. U Košarici kliknite na “Plati”, provjerite svoje osobne podatke i potvrdite zamjenu bodova tako da još jednom kliknete “Plati”.

4. Eure Zlatne RBICE možete koristiti idući radni dan. U internetskom i mobilnom bankarstvu (mojaRBA) pod “Kartice”, “Zlatna RBICA”, "Euri Zlatne RBICE” možete vidjeti koliko ih još imate. 

Euri Zlatne RBICE stoje na posebnom računu Zlatne RBICE kojeg možete vidjeti na internetskom i mobilnom bankarstvu (mojaRBA) pod “Kartice”, “Zlatna RBICA”, "Euri Zlatne RBICE”.  
Njih možete iskoristiti na POS uređaju kod RBA partnera programa tako da platite našom kreditnom karticom ili karticom tekućeg računa. Prije plaćanja samo recite prodavaču da biste htjeli iskoristiti eure RBA Zlatne RBICE. 
Prodavač će napraviti jednu transakciju od 10 centi kako bi provjerio stanje eura Zlatne RBICE (ova transakcija se neće naplatiti), a onda će vam umanjiti račun za iznos eura Zlatne RBICE. Primjerice, ako je vaš račun 200 eura, a imate 50 eura Zlatne RBICE, ostatak od 150 eura možete platiti kako želite — gotovinom ili karticom. 

Moguće je da na kartici kojom plaćate nemate raspoloživo 10 centi koliko je potrebno da bi prodavač mogao provjeriti stanje eura Zlatne RBICE (ova transakcija se nikad ne naplati). 
Također, ako prodavač nije znao kako iskoristiti vaše eure Zlatne RBICE, javite nam se na 072 62 62 62 kako bismo mogli poslati kolege na to prodajno mjesto da pomognu prodavačima za ubuduće. 

Ovo se može dogoditi iz 2 razloga — ili nismo zaprimili uplatu (nije se dogodila) ili smo je zaprimili s neispravnim podacima za plaćanje (npr. neispravan IBAN ili poziv na broj). 
Ono što možete napraviti je javiti se platitelju da sa svojom bankom provjeri je li došlo do greške u platnim instrukcijama (nalaze se u detaljima izvršenja plaćanja). 

Vaše trenutno stanje računa je prikazano pod “raspoloživo stanje”. Ono uključuje novce koje imate na računu + dopušteno prekoračenje. 
Kada obavite transakciju ili primite uplatu to stanje se promijeni. Može se dogoditi da je potrebno neko vrijeme da se promjena vidi u prikazanom “raspoloživom stanju”. Onda je najbolje da malo pričekate i ponovno uđete u aplikaciju. 

Novac vam je skinut jer ste dali dopuštenje primatelju za SEPA izravno terećenje računa pa on može sam inicirati plaćanje. 
To je način plaćanja u kojem plaćanje inicira primatelj — npr. ako plaćate neku uslugu koja nema fiksnu cijenu (npr. cijena ovisi o potrošnji), možete dati dopuštenje primatelju (onome kome plaćate) da sam pokrene naplatu s vašeg računa za iznos koji ste potrošili. 
Ako želite, u bilo kojem trenu možete otkazati dopuštenje za SEPA izravno terećenje. Za to se morate javiti primatelju i on je dužan otkazati SEPA izravno terećenje. 

Novac zaprimate u onoj valuti u kojoj ga pošiljatelj pošalje. Ako zaprimite novac u eurima, a očekivali ste u nekoj drugoj valuti, najbolje je provjeriti s pošiljateljem u kojoj valuti vam je poslao novac.