Skip to main content

Društvena odgovornost

U sklopu naših aktivnosti donacija i sponzorstava nastojimo ostvariti pozitivan utjecaj na društvo i zajednicu unutar koje djelujemo. RBA u strategiji vezanoj uz sponzorstva poseban naglasak stavlja na projekte održivog razvoja, poduzetništva, digitalne ekonomije i digitalnog napretka.

Sponzorstvo kvalitetnih projekata i događaja u spomenutim kategorijama osigurava pozitivne učinke u reputaciji Raiffeisen banke, a s druge strane, našim sponzorstvima populariziramo poduzetnike kao pokretače ekonomije, osvještavamo o važnosti održivog razvoja na razini pojedinca te na razini organizacije čime se doprinosi i razvoju društva.

Kao predani partner zajednici, inicirali smo, proveli i podržali brojne programe, inicijative i projekte u suradnji s našim partnerima. Banka na kraju svake godine sukladno zaprimljenim izvještajima o provedenim projektima evaluira sve projekte sponzorstava te sukladno postignutom učinku odlučuje o nastavku suradnje u sljedećoj godini. Za svaki projekt nam je iznimno bitno da je ispunio svoju svrhu te da je imao pozitivan utjecaj na dionike.

Sponzorstva

Volontiranje

Tijekom 2023. godine RBA je službeno uvela korporativno volontiranje. Korporativno volontiranje je oblik društveno odgovornog poslovanja i podrazumijeva svako poticanje zaposlenika na volontiranje od strane poslodavca koje pomaže neprofitnom sektoru i doprinosi razvoju zajednice. Kao takvo, može se odvijati unutar ili izvan radnog vremena.

Glavne dobrobiti korporativnog volontiranja za banku, zaposlenike i širu zajednicu jesu:

  • jačanje timskog duha unutar banke i razvoj međuljudskih odnosa,
  • jačanje povjerenja zajednice u banku i bolji imidž banke,
  • jačanje komunikacijskih vještina i empatije i jačanje unutarnjeg zadovoljstva i motivacije,
  • razvoj solidarnosti, humanosti i senzibiliteta za potrebe drugih,
  • aktivno i odgovorno građanstvo i veća participacija u društvenim zbivanjima.

Banka podržava korporativno volontiranje zaposlenika kroz mogućnost uključivanja u timske jednokratne volonterske akcije koje organizira banka i poziva zaposlenike da se priključe kao volonteri (npr. Boranka) te kroz mogućnost individualnog volontiranja prema izboru i afinitetima zaposlenika.

Kako bi se mogli posvetiti programu korporativnog volontiranja zaposlenicima se omogućava do tri (3) dana plaćenog dopusta godišnje.

Projekti društvene odgovornosti

Stipendija Luka Mak

U znak sjećanja na „dobrog duha“ digitalnih kanala, Luku Maka, RBA svake godine dodjeljuje stipendiju za cjelokupni stručni prijediplomski studij digitalnog marketinga, a do sada je stipendija dodijeljena četiri puta.

Luka je bio izuzetna osoba te je svojim karakterom i duhom doprinosio našem zajedničkom boljitku i ugodnoj radnoj okolini koja se temeljila na prijateljstvu i uzajamnoj pomoći i ohrabrivanju. Stoga smo ovim projektom pronašli način kako održati njegov duh u našem svakodnevnom djelovanju i pomoći mladim ljudima na njihovom putu obrazovanja, a potom i izgradnje karijere. 

Božićne donacije

U strategiji donacija, RBA stavlja fokus na humanitarne projekte usmjerene na djecu i mlade s posebnim potrebama, projekte usmjerene prema sportu, obrazovanju, kulturi, ekologiji te ostale projekte koji pridonose boljitku zajednica i društva.  Donacijama pokazujemo odgovornost za napredak društva u kojem poslujemo odnosno društveno odgovorno korporativno ponašanje. 

Projekt Božićnih donacija omogućio je uključenost naših zaposlenika u proces doniranja pri čemu su oni predlagali udruge koje bi bilo vrijedno donirati te svojim glasovima odabiru udruge kojima će banka uputiti donaciju.

U 2023. godini je podijeljeno ukupno 60.000,00 eura, a udruge koje su dobile donaciju su: Vukovarski leptirići (16.000,00 EUR); Nova budućnost (14.000,00 EUR); Udruga PUŽ - Put u život (10.000,00 EUR); Hrvatska udruga za školovanje psa vodiča i mobilitet (8.000,00 EUR); Udruga KAS (6.000,00 EUR);  Udruga za autizam Zagreb (4.000,00 EUR) i Udruga Tata je tata (2.000,00 EUR).

Financijska početnica

Financijska pismenost predstavlja kombinaciju znanja, vještina, stavova i ponašanja potrebnih za donošenje ispravnih financijskih odluka za ostvarenje individualne dobrobiti. Jednostavnije rečeno, to je osnovno financijsko znanje nužno za funkcioniranje u svakodnevnom okruženju.

Kako bismo financijske teme lakše približili ljudima, prikazali smo ih na način koji je svakom razumljiv. U suradnji s Tisjom Kljaković Braić, umjetnicom koja se proslavila duhovitim ilustracijama s temama iz svakodnevnog života, pronašli smo situacije u kojima se svi možemo prepoznati, a koje su vezane uz financijske pojmove s kojima se često susrećemo.

Vjerujemo da će uz ovakav pristup učenje o financijama svima postati zabavnije, a da će se naučeno bolje upamtiti.

Članstva

Hrvatski poslovni savjet za održivi razvoj (HR PSOR) je nezavisna udruga privatnog sektora. Osnovali su je vodeći gospodarstvenici Hrvatske da bi poticali održivi razvoj u gospodarstvu i zastupali gospodarstvo u održivom razvoju.

Hrvatska udruga poslodavaca nositelj je UN-ove inicijative za održivi razvoj u Hrvatskoj te upravljajući Global Compact mrežom Hrvatska potiče snažnije uključivanje poslovnog sektora u aktivnosti za napredak prema Ciljevima održivog razvoja i postizanje korporativne održivosti.

UN Global Compact najveća je svjetska inicijativa za održivi razvoj i korporativnu održivost, s preko 14.000 članica u 162 države i 69 lokalnih mreža diljem svijeta. Kao posebna inicijativa glavnog tajnika Ujedinjenih naroda, UN Global Compact dobio je mandat usmjeravanja i pružanja podrške poslovnoj zajednici diljem svijeta u napretku i ispunjenu Ciljeva održivog razvoja i Agende 2030. 

Politika raznolikosti

Raiffeisen Grupa se aktivno zalaže za jednake mogućnosti za sve zaposlenike bez obzira na dob, spol, nacionalnost, seksualnu orijentaciju i identitet, invaliditet, vjeru ili uvjerenje. Svjesni smo svoje uloge velike organizacije i svoje odgovornosti utjecaja na  živote zaposlenika, kupaca, drugih dionika i društva u cjelini. Svoju društvenu odgovornost shvaćamo ozbiljno sustavno se baveći temom različitosti i uključenosti. Uključiva radna kultura također podrazumijeva poduzimanje mjera za borbu protiv diskriminacije, zlostavljanja i seksualnog uznemiravanja. Ovaj stav također je naveden u našem Etičkom kodeksu i opisuje opća načela etičkog ponašanja kojih se svi naši zaposlenici moraju pridržavati. 

Osvještavanje o važnosti zaštite ljudskih prava, inkluzivnosti te prepoznavanju diskriminatornih praksa smatramo izrazito važnim kako bismo izgradili sigurnu i solidarnu radnu okolinu. Stoga svi naši zaposlenici imaju pristup brojnim edukacijama u formi e-learninga kroz internu platformu za upravljanje učenjem i razvojem (BeeSmart). 

Naša organizacija ima stručnjake raznolikih društvenih karakteristika, životne dobi, obrazovanja i stručnosti, svjetonazora, itd. Gledajući dobnu strukturu naše organizacije, dominantna je zastupljenost osoba u kategoriji od 30 do 50 godina. Po pitanju spolne odnosno rodne strukture, ponosni smo što smo organizacija koja može reći da njeni uspjesi počivaju na stručnosti i predanosti značajno većeg broja žena u odnosu na muškarce u našim timovima. Također, jedna smo od rijetkih banaka na hrvatskom tržištu koja ima ženu na čelnoj poziciji. 

Posebnu pažnju pridajemo našim dionicima koje smo procijenili kao potencijalno ranjive skupine, kao što su zaposlenici, trudnice, roditelji s malom djecom, osobe s invaliditetom.

Povelja o raznolikosti

Raiffeisenbank Austria d.d. potpisnica je Povelje o raznolikosti u Hrvatskoj. Europske Povelje o Raznolikosti pomažu organizacijama iz javnog i privatnog sektora diljem Europske unije da osmisle i provedu učinkovite politike raznolikosti i uključivosti.

Potpisivanjem Povelje, obvezujemo se promicati raznolikost i uključivost na radnom mjestu te dodatno:

  • Izraditi politiku raznolikosti i nediskriminacije, kako bismo razvijali organizacijsku kulturu koja se temelji na uzajamnom poštovanju i uvažavanju individualnih različitosti. 
  • Razvijati raznoliko radno okruženje poticanjem integracije zaposlenika svih profila, neovisno o spolu i spolnoj orijentaciji, rasnom ili etničkom podrijetlu, vjeri ili uvjerenju, invaliditetu, dobi i drugome. 
  • Razvijati vještine i kompetencije menadžmenta, zaposlenika i zaposlenica odgovornih za zapošljavanje, trening i razvoj karijera, o primjeni politike raznolikosti i nediskriminacije. 
  • Koristiti politiku raznolikosti i nediskriminacije pri zapošljavanju menadžmenta kako bismo omogućili bolje razumijevanje odluka o upravljanju i bili otvoreniji za inovativne ideje s ciljem jačanja konkurentnosti i održivosti organizacije. Razvijati svijest i obrazovati naše zaposlenike o politici raznolikosti. 
  • Poticati primjenu politike raznolikosti kod klijenata i dobavljača. o Izraditi i redovno obnavljati akcijski plan za promociju politike raznolikosti i nediskriminacije koji će uključiti mjerljive pokazatelje, a u čiju će izradu i provedbu biti uključeni zaposlenici. 
  • Najmanje jednom godišnje izvještavati o provedbi politike raznolikosti i nediskriminacije uključujući mjere i interne postupke koje primjenjujemo kako bismo ostvarili ciljeve.