Raiffeisen banka glavni poBORitelj ovogodišnje akcije BORANKA

27.09.2019

U najvećem dalmatinskom rasadniku Piket u Zemuniku Donjem, održana je konferencija za novinare na kojoj je najavljen skori početak nove sezone Boranke.

 

U najvećem dalmatinskom rasadniku Piket u Zemuniku Donjem, održana je konferencija za novinare na kojoj je najavljen skori početak nove sezone Boranke - najveće volonterske kampanje pošumljavanja opožarenih područja Dalmacije te širenje akcija pošumljavanja i na Zadarsku županiju.

Konferenciju su organizirali Savez izviđača Hrvatske i glavni partneri na projektu Boranka, Hrvatske šume i Hrvatska gorska služba spašavanja, uz Raiffeisen banku kao glavnog poBORitelja ovogodišnje akcije. S obzirom da se Zadarska županija od ove godine aktivno uključila u projekt Boranka, posebni gosti konferencije bili su Božidar Longin, zadarski župan i zamjenik župana Šime Vicković.

Konferenciju je u ime Saveza izviđača Hrvatske otvorio Dan Špicer, poslovni direktor Saveza i glavni koordinator kampanje Boranka. Špicer se zahvalio tisućama volontera koji su prošle godine sudjelovali u akcijama pošumljavanja u okolici Splita i Solina te najavio nove aktivnosti za ovu godinu.

„Odlični rezultati prošlogodišnje akcije, 25.000 sadnica i sadnog materijala koje su vrijedni volonteri posadili na požarištima, ali i brojne nagrade koje je Boranka do sada osvojila, motiviraju nas da ove godine idemo još više i jače. Očekujemo sudjelovanje 4.000 volontera i preko 40.000 posađenih novih sadnica na području Splita, Solina i Zadra. Hvala Zadarskoj županiji i županu što su se uključili kao novi partneri u ovu prekrasnu akciju i što ćemo zajedno zazeleniti požarišta Dalmacije“, zaključio je Špicer.

U ime Hrvatskih šuma na konferenciji su govorili Igor Fazekaš, član Uprave Hrvatskih šuma i Krešimir Žagar, direktor sektora šumarstva Hrvatskih šuma.

„Možemo i trebamo pošumiti Dalmaciju te pružiti primjer i ostalim zemljama. Svi trebamo sudjelovati u očuvanju naših šuma jer je to najljepše što imamo za čuvati. Pozivam sve da posade svoje stablo i pruže pozitivan primjer“, naglasio je Fazekaš.

„Nije u pitanju samo sadnja, koja je itekako važna, već i edukacija građana kako bi i oni mogli pomoći. Siguran sam da ćemo vidjeti još i bolje rezultate nego prošle godine“, rekao je Žagar.

Jana Mijailović iz HGSS-a, još jednog od partnera u kampanji, objasnila je ulogu HGSS-a, te istaknula: „Svaki naš član vezan je uz šumu i prirodu. Veselimo se suradnji i nadamo se da ćemo posaditi veliki broj stabala“.

Kako se cijela kampanja Boranka financira najvećim dijelom sponzorstvima tvrtki i donacijama građana, na konferenciji su prisustvovali i predstavnici dva glavna sponzora kampanje – Raiffeisen banke i Sindikata Preporod.

U ime Raiffeisen banke prisustvovao je Ozren Tabaković, voditelj odnosa s javnošću, koji je između ostalog naglasio: “Raiffeisen banka, osim financijskog sponzorstva, organizirat će i dolazak nekoliko autobusa svojih zaposlenika koji će volonterski pomoći u pošumljavanju požarišta. Boranka za nas nije samo sponzorski projekt već ono što ostavljamo budućim generacijama“ – zaključio je Tabaković.

Željko Stipić, predsjednik Sindikata Preporod najavio je sudjelovanje više od 300 učitelja i nastavnika, članova sindikata, koji će posaditi po jednu sadnicu za svakog od svojih članova, ukupno 9,000 sadnica za 9,000 članova, povodom 25 godina djelovanja sindikata Preporod.

„Želja nam je ostaviti trag naše organizacije koja ove godine obilježava 25 godina postojanja. Ovo što radimo ne radimo za sebe nego za našu djecu i unučad“  - naglasio je Stipić.

Na kraju konferencije prisutnima se obratio i zadarski župan Longin.

„Akcija koju su pokrenuli oni koji itekako znaju živjeti s prirodom i koji prirodu vole i poštuju – izviđači, izuzetno je važna. Osobito jer će u nju biti uključeni učenici osnovnih škola koji će kroz razne edukativne radionice saznati puno o važnosti šuma, očuvanju i zaštiti prirode, o klimatskim promjenama te o prevenciji požara. Učenici će sudjelovati i u pošumljavanju, a svakako pozivam i sve građane da se uključe. Zadarska županija dat će maksimalnu potporu ovom projektu, za koji se nadam da će u godinama koje slijede postati tradicionalan“, istaknuo je Longin.

Nakon održavanja konferencije za medije organiziran je kratki obilazak rasadnika Piket, najvećeg Dalmatinskog rasadnika iz kojega će se dostavljati sve sadnice za kampanju Boranka.

Akcije pošumljavanja u sklopu ovogodišnje sezone kampanje Boranka odvijat će se u sljedećim terminima:

5. i 6. listopada Split (Žrnovnica)

12. i 13. listopada Solin (Kučine)

26. i 27. listopada Split (Sitno Gornje)

9. i 10. studenog Zadar (Kožino)

Zainteresirani za sudjelovanje mogu se javiti na info@boranka.hr.

O kampanji Boranka:

Kampanja Boranka najveća je volonterska akcija pošumljavanja opožarenih područja Dalmacije koju su prošle godine zajednički pokrenuli Savez izviđača Hrvatske, Hrvatske šume i Hrvatska gorska služba spašavanja. Boranka je okupila više od 2,500 volontera iz čitave Hrvatske koji su u 8 vikend akcija sadnje, na požarištima oko Splita i Solina, zasadili više od 25,000 novih sadnica i drugog sadnog materijala.

U sklopu Boranke, u 50-ak vrtića i škola organizirane su edukacije o važnosti šuma, zaštiti prirode, prevenciji požara i učinku klimatskih promjena. Edukacije su vodili stručnjaci iz redova izviđača, HGSS-a, Hrvatskih šuma i Ravnateljstva civilne zaštite, a kroz edukacije je prošlo više od 5,000 djece i mladih.

Kao kreativni dio kampanje, od pepela izgorjelih borova, uz pomoć Hrvatskih šuma i tvrtke Karbon, napravljeno je više od 100,000 pastelnih bojica (boralica) koje su besplatno podijeljene širom Hrvatske. Građani su pozvani da njima crtaju svoja stabla, fotografiraju ih i sade u virtualnu šumu na posebnoj web stranici kampanje www.boranka.hr. Za svako posađeno virtualno stablo, izviđači i drugi volonteri Boranke zasadili su pravu sadnicu na požarištu. Kako je rasla virtualna šuma tako se širila i prava šuma u prirodi što je omogućilo da Boranka postane jedina bojanka koja vraća život iz pepela.

Cjelokupnu kampanju besplatno je osmislila agencija Imago, a web stranicu besplatno izradila agencija Bornfight.

Kampanja Boranka već je osvojila brojne domaće i inozemne nagrade, postavši tako najnagrađivanija neprofitna kampanja u Hrvatskoj te jedna od najuspješnijih kampanja u regiji.

Više o nagradama koje je osvojila Boranka: http://scouts.hr/blog/2019/09/24/boranka-rovinj-2019/

Kampanju Boranka do sada su podržali brojni sponzori, partneri i strana veleposlanstva, a kampanja se održava uz pokroviteljstvo Ministarstva zaštite okoliša i energetike, Ministarstva poljoprivrede, Ministarstva za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku, Ministarstva znanosti i obrazovanja, Europskog parlamenta i Ureda Europskog parlamenta u Hrvatskoj.