Liana Keserić panelistica na konferenciji New Banking Vision

19.10.2018

Konferencija je okupila stručnjake iz bankarske i payment industrije, koji su prenijeli svoju viziju budućnosti te govorili o nadolazećim tehnološkim trendovima u bankarstvu i industriji plaćanja.

 

Liana Keserić, članica Uprave RBA, sudjelovala je kao panelistica na stručnoj konferenciji „New Banking Vision“, u organizaciji poduzeća Asecco SEE Hrvatska i Payten. Konferencija je okupila vodeće stručnjake iz bankarske i payment industrije, koji su prenijeli svoju viziju budućnosti te govorili o nadolazećim tehnološkim trendovima u bankarstvu i industriji plaćanja te novostima u PSD2 regulativi. 

Konferenciju je otvorio Igor Gržalja, predsjednik Uprave Asseco SEE Hrvatska, koji je prilikom uvodnog dijela najavio da se Asseco SEE pridružuje programu podrške pri provedbi direktive NextGenPSD2 (NISP) s ciljem pružanja pomoći bankama, vezano uz provedbu i usklađivanje sa svim bitnim zahtjevima PSD2. Potom je uslijedilo predavanje Piotra Widackog direktora i voditelja digitalne transformacije banke BNP Paribas iz Poljske, koji je govorio o najboljoj praksi planiranja, upravljanja i komuniciranja digitalne transformacije te ključnim ciljevima koje digitalna transformacija unutar banaka treba ostvariti.

Nakon uvodnog dijela, uslijedila je panel rasprava pod nazivom „Kako vaša digitalna transformacija može biti ne samo uspješna nego i jedinstvena“, koju je moderirao konzultant Marko Žigmund, dok su panelisti bili: Liana Keserić (RBA), Danijel Baruškin (HPB), Igor Strejček (ERSTE) i Zoran Kureljušić (PBZ). Fokus panel diskusije su bili procesi i učinci digitalizacije postojećih te razvoj novih usluga, kao i utjecaj digitalizacije na komunikaciju i odnos s korisnicima. Panelisti su također komentirali i promjenu ponašanja korisnika te transformaciju kroz koju trenutno prolaze bankomati. 

Keserić je prilikom svog izlaganja naglasila sljedeće: „RBA kontinuirano prati korištenje svojih bankomata kao i zahtjeve korisnika za postavljanjem novih. Na te zahtjeve odgovaramo bilo instalacijom novog bankomata ili premještanjem nekog postojećeg s lokacija na kojima nisu više potrebni, odnosno nisu korišteni u velikoj mjeri. Što se tiče dodatnih usluga, RBA je nedavno ponudila mogućnost promjene PIN-a na bankomatima. To je usluga koju su mnogi korisnici tražili i koja je izvrsno prihvaćena. Vezano na uplatnu funkciju, i to smo započeli te uskoro očekujemo veći broj bankomata koji će imati tu funkciju. Dodatno, u tijeku su razne inicijative od kojih će neke sigurno rezultirati implementacijom dodatnih funkcionalnosti na bankomatima. Bankomati su mjesto na kojem klijenti intenzivno komuniciraju s bankom i to je kanal koji banka razvija vođena vizijom ponude kvalitetnog korisničkog iskustva te relevantnošću usluga. Vjerujem da će korisnička očekivanja sve više ići u smjeru ugovaranja i korištenja proizvoda i usluga iz udobnosti svoga doma ili bilo gdje da jesu, korištenjem mobilnog telefona. Načini interakcije korisnika s bankovnim aplikacijama bi se mogli promijeniti i moguće je da će razni digitalni asistenti (Siri, Alexa, Google Digital Assistant i sl.) tu igrati puno veću ulogu. Lako je moguće da će banka biti sve manje vidljiva u tim interakcijama i da će veći naglasak biti na onome što korisnik želi napraviti, a puno manje kako. Ovi trendovi će zahtijevati organizacijsko razumijevanje i podršku novim načinima rada, agilizaciji razvoja usluga, većoj razini suradnje, brisanje tradicionalnih granica između businessa i IT-a te postavljanje klijenta i klijentskog iskustva u središte svih poslovnih aktivnosti“, zaključila je Keserić.