RBA aktivni sudionik opismenjavanja mladih

04.04.2019

Ksenija Kekez, voditeljica Grupe poslovnica iz Varaždina, održala je predavanje na temu "Bankarstvo i upravljanje osobnim financijama" za učenike srednjih škola.

 

U sklopu obilježavanja Svjetskog i Europskog tjedna novca, Raiffeisenbank Austria d.d. (RBA) sudjelovala je u programu financijskog opismenjavanja mladih u suradnji s Hrvatskom gospodarskom komorom. Tim je povodom Ksenija Kekez, voditeljica Grupe poslovnica iz Varaždina, održala predavanje na temu "Bankarstvo i upravljanje osobnim financijama" za učenike srednjih škola, koje se održalo u prostorijama Varaždinske županijske komore.

Obilježavanjem Svjetskog i Europskog tjedna novca u Hrvatskoj, petu se godinu zaredom pridonosi podizanju razine financijske pismenosti građana, s naglaskom na mladima. Putem organiziranih predavanja, radionica i praktičnih primjera iz prakse upućuje se na moguće rizike u preuzimanju financijskih obveza te na značaj informiranja prije donošenja financijskih odluka. Poseban naglasak stavljen je na nove tehnologije i digitalnu transformaciju jer su danas sve složeniji financijski proizvodi dostupni velikom broju građana.

Tijekom Svjetskog i Europskog tjedna novca, HGK sa članicama i u suradnji s drugim dionicima, uključujući i Raiffeisen banku, provodi razne oblike edukativnih programa o bankarstvu i upravljanju osobnim financijama, ulozi i značaju osiguranja, ulaganju u investicijske fondove, tržištu kapitala te o ulozi regulatorne agencije u stabilnosti financijskog sustava.

Nakon završenog predavanja u Varaždinu, Ksenija Kekez je naglasila: "Učenicima su prezentirani depozitni i kreditni poslovi banke, platne kartice i plaćanja putem interneta, osnovni pojmovi o računima, kreditima, štednji, uslugama i servisima, istaknuta im je važnost financijske edukacije pojedinaca svih uzrasta kako bi bili što bolje informirani i odgovorno se odnosili prema financijskim proizvodima i uslugama koje će ubuduće koristiti. Smatram da u današnje vrijeme financijsko obrazovanje postaje sve važnije zbog sve složenijih financijskih proizvoda i usluga te je neophodno kako bi mladi kasnije što odgovornije i uspješnije upravljali osobnim financijama, svojim prihodima i rashodima, informirali se i pravilno odabirali financijske proizvode i usluge te planirali svoje potrebe. Učenicima su sve teme bile vrlo zanimljive, s određenim pojmovima su se već susretali, neke su tek upoznali, a s obzirom na njihov uzrast, posebni naglasak smo stavili na savjete za što sigurnije korištenje kartica prilikom plaćanja na internetu ili prodajnim mjestima. Kao osoba koja u banci svakodnevno radi s klijentima, svjesna sam koliku važnost ima financijsko opismenjavanje svih uzrasta, pogotovo mladih i stoga podržavam ovakve inicijative", zaključuje Kekez.

Svjetski  tjedan novca je inicijativa Child & Youth Finance Internationala (CYFI) koji u suradnji s Organizacijom za ekonomsku suradnju i razvoj (OECD) te ove godine u suradnji s Afričkom Unijom (African Union), kontinuirano radi na podizanju financijske svijesti kod djece i mladih. Nastoji se što više potaknuti mlade na razmišljanje o novčanim pitanjima, sredstvima koja je potrebno osigurati za život te o poduzetništvu. Od 2012. godine održano je sedam kampanja kojima su bila obuhvaćena 32 milijuna djece i mladih u 169 zemalja diljem svijeta. Cilj Svjetskog i Europskog tjedna novca je stavljanje snažnijeg naglaska na financijsku pismenost i aktivnosti koje se provode vezano uz financijsko opismenjavanje u Hrvatskoj. Svjetski tjedan novca obilježava se u Hrvatskoj od 2014. godine, a Europski tjedan novca obilježava se u Europi i Hrvatskoj od 2015. godine.