RBA se i ove godine priključila projektu financijskog opismenjavanja mladih

22.02.2018

Predavanje se fokusiralo na predstavljanju i upoznavanju studenata i profesora s osnovnim financijskim pojmovima s kojima se svakodnevno susrećemo.

 

Irena Pejovska Odorjan – menadžerica Poslovnih procesa i standarda u poslovanju sa stanovništvom i Petra Moravec – interna trenerica, održale su predavanje u Ugostiteljsko turističkom učilištu za studente i profesore, u sklopu Nacionalnog strateškog okvira financijske pismenosti potrošača, u organizaciji Hrvatske gospodarske komore i HANFAe.

Predavanje koje su pripremile i održale Pejovska Odorjan i Moravec fokusiralo se na predstavljanju i upoznavanju studenata i profesora s osnovnim financijskim pojmovima s kojima se susrećemo u svakodnevnom životu. Tako su kolegice studente i profesore upoznale s osnovnim bankarskim pojmovima, vrstama kredita, štednjom i osiguranjem depozita, vrstama platnih kartica, te ih upoznale s plaćanjem putem Interneta i mobilnim bankarstvom. Nadalje, kolegice su objasnile kako najučinkovitije upravljati osobnim financijama, odnosno na koji ih način planirati, na koji način pratiti odnos prihoda i rashoda te odgovorile na pitanja o vrstama rizika.   

Nakon održanog predavanja, Pejovska Odorjan i Moravec su naglasile: „Pozdravljamo inicijativu HGK za financijsko opismenjivanje mladih i zadovoljstvo nam je što smo ispred svih banaka u Hrvatskoj bile pozvane da održimo kratku edukaciju. Činjenica je, kao što su pokazali i rezultati provedenih anketa od strane HANFAe, da mladi nisu svjesni važnosti odgovornog financijskog ponašanja i da će se već sutra naći na tržištu rada te biti primorani učiniti svoje prve financijske korake. Potaknuti time, upoznali smo ih sa osnovnim financijskim pojmovima i bankarskim proizvodima s kojima će se vrlo brzo susresti, uz napomenu da je vrijeme edukacije bilo limitirano i da smo se trudile postići najviše u kratkom vremenskom periodu. Učenici, kao i njihovi profesori, bili su zainteresirani za temu i aktivno su sudjelovali u edukaciji što je i nama potvrda da smo dobro obavile svoj posao“, zaključile su Pejovska Odorjan i Moravec.  

Hrvatska gospodarska komora jedan je od dionika Nacionalnog strateškog okvira financijske pismenosti potrošača, a u suradnji s institucionalnim partnerima i članicama udruženja financijskih institucija, provodi različite edukativno-informativne aktivnosti usmjerene podizanju financijske pismenosti građana i poslovnih subjekata. Tijekom 2017. godine, kroz različite oblike financijske edukacije obuhvaćeno je gotovo 1.000 učenika, studenata i profesora u osam hrvatskih gradova, a tiskana je i prigodna brošura o osnovnim pojmovima i principima financijskog poslovanja.
 
I ove godine Raiffeisen banka nastavlja s provođenjem edukacija za učenike srednjih i osnovnih škola te tradicionalno obilježavanje Svjetskog i Europskog tjedna novca, koji se ove godine obilježava od 12. do 18. ožujka 2018. godine. Kroz predavanja i radionice, u sklopu projekta financijskog opismenjavanja, obuhvatit će se nekoliko tematskih cjelina: značaj financijske pismenosti, bankarstvo i upravljanje osobnim financijama, osiguranje, tržište kapitala, investicijski i mirovinski fondovi.