Novi phishing napadi na korisnike kartica

11.01.2023

Klijenti su ovih dana počeli dobivati lažne mailove i SMS-ove koji ih obavještavaju o neobičnim aktivnostima na njihovoj kartici i pri tome traže tajne podatke ispisane na kartici.

 

Nikako ne odgovarajte na takve i slične poruke i nikada ne odajte tajne podatke s kartice.

Cilj lažnih poruka je preuzimanje tajnih podataka kartica, odnosno CVC/CVV broja. Taj broj se nalazi na poleđini kartice, predstavlja sigurnosni kod kartice i za vlasnika kartice pruža dodatnu sigurnost pri online kupovini.

Kako se prepoznaje ova lažna komunikacija?
U porukama se navodi da je zbog neobičnih aktivnosti na kreditnoj kartici suspendirana bankovna kartica. Također se nudi link za provjeru statusa kartice, odnosno ponovno aktiviranje kartice.

Kako možete prepoznati službene obavijesti od RBA?
Naše službene obavijesti dolaze isključivo s adrese pošiljatelja no-reply@rba.hr.

Kako ne biste nasjeli na pokušaj prijevare, znajte da banka od vas nikada neće tražiti:

• PIN bilo koje RBA kartice ili autentifikacijskog uređaja,
• CVV/CVC kreditne kartice,
• 
unos aktivacijskih kodova za mobilno bankarstvo na web stranice,
• instalaciju nekog alata poslanog putem e-mail poruke ili SMS-a te

• datum, vrijeme i iznos transakcije ili pristupni kod za prijavu na internetsko bankarstvo.

U slučaju da dobijete bilo kakav sumnjiv upit, mail ili poruku, molimo vas nazovite nas na INFO telefon i provjerite o čemu se radi.