Liana Keserić sudionica panela „Networking – kako to rade žene?“

08.12.2017

Liana Keserić, članica Uprave Raiffeisen banke, sudjelovala je na 7. Liderovoj međunarodnoj konferenciji „Žene u biznisu“ koja se održala 7. prosinca 2017. godine.

 

Liana Keserić, članica Uprave Raiffeisen banke, bila je sudionica panela na temu networkinga, u sklopu 7. Liderove međunarodne konferencije „Žene u biznisu“ koja se održala 7. prosinca 2017. godine u Hrvatskom glazbenom zavodu.

Na panelu se razgovaralo o networkingu u kontekstu kako to rade žene u odnosu na muškarce? Okosnica je bila radi li se o „sportu“ u kojemu dominiraju muškarci i njihova pravila igra, zatim kako se žene snalaze u miješanom društvu kada su u pitanju manje formalna druženja s poslovnim partnerima i suradnicima odnosno u kojoj mjeri inicijative „ženskih“ poslovnih udruženja i okupljanja pomažu u stjecanju ravnopravnih predispozicija za postizanje ciljeva. Također su se komentirala i pravila ponašanja u networkingu i kako postoji najbolje rezultate ove aktivnosti.

Liana Keserić dala je svoj osvrt iz pozicije članice Uprave banke, te je tumačila kako je financijska industrija na našim prostorima oduvijek bila pretežno ženska industrija, a management su činili muškarci.

Također je govorila o tome kako smo u današnje vrijeme svjedoci još pozitivnijih promjena, a to je činjenica „ulaska“ žena i u strukture top menadžmenta. Navela je i konkretan primjer Raiffeisen banke koja može pohvaliti vrlo visokim postotkom žena na svim razinama managementa.

Networking vidi kao jedan od temeljnih elemenata poslovne suradnje uz sve ostale komunikacijske alate i kanale koje imamo u Banci kada je riječ i o internoj i o eksternoj komunikaciji.

„Svjedočimo promjenama koje su jasan pokazatelj da u današnje vrijeme spol igra manju ulogu, dok znanja, iskustvo, kompetencije i pristup dijeljenja ima prevagu. Komparativnu prednost žena vidim u njihovom visoko strukturiranom pristupu poslu, pa tako i networkingu, kao i izrazitu spremnost ulaganja vremena i angažmana u te aktivnosti, bez obzira je li riječ o strateškoj aktivnosti ili pojedinačnom sastanku, komunikaciji ili čak susretu“.  

Keserić je dala osvrt i na „muške“ industrije, poput recimo IT industrije koja je, uvjetno rečeno, rezervirana za muškarce, na što gleda kao na prednost jer i stjecanje iskustva networkinga u pretežno muškom društvu  pruža priliku učenja kako generirati dodanu vrijednost iz ostvarenih kontakata . Kao ključne karakteristike na razini pojedinca u stvaranju uspješnog networkinga vidi otvorenost i iskrenost u komunikaciji, razumijevanje cilja komunikacije te nužnosti pravovremene i učestale komunikacije u dijelu održavanja kvalitete stečenih poslovnih kontakata. Naravno, imati jasnu sliku o krajnjem cilju, preuzeti odgovornost za učinak , ne „bježati od požara“, već biti uključena i angažirana, u svakom trenutku svjesna i sebe i svoje okoline.

Keserić smatra da se uspjesi temelje na rezultatima, ne na pretpostavkama ili samo predispoziciji, te da se danas cijene znanja, vještine i napredak koji želimo ostvariti. „Žene trebaju definitivno raditi na afirmaciji svojih postignuća. Da bismo to mogle, najprije to trebamo osvijestiti, a zatim biti ponosne na ono što vidimo kao ostvarenja. Osobnom podrškom i svojim radnim ulogama treba davati podršku stvaranju društva u kojem vlada znanje“, zaključuje Keserić.

Sudionici panela bili su Marija Felkel (HT, članica Uprave i glavna direktorica za ljudske resurse), Boris Jokić (znanstveni suradnik na Institutu za društvena istraživanja), Liana Keserić (članica Uprave RBA), Sabina Škrtić (Enna, članica Uprave) i Sanja Žigić (MasterCard Hrvatska, direktorica), a moderator (Manjgura, generalni direktor).

RBA je sudjelovanjem i sponzorstvom ove konferencije zaokružila ovogodišnje aktivnosti za žene poduzetnice. Podsjetimo, ove smo godine u suradnji s EBRD-om na projektu „Women in Business“ organizirali pet radionica za žene poduzetnice, za koji je jedan od najvažnijih ciljeva upravo okupljanje žena poduzetnica i stvaranje mogućnosti za njihov networking. RBA je također i aktivan sudionik aktivnosti Women in Adria – mreže poduzetnica.

Na konferenciji je bio predstavljena i udruga Projekt sreća, čije je djelovanje usmjereno unaprjeđenju života djece, mladih, obitelji i osoba pod socijalnim rizikom i zagovaranja njihovih prava i interesa. Situacije koje djelatnici Udruge svakodnevno proživljavaju zajedno s onima za koje osiguravaju pomoć, prepune su raznolikih emocija, osobito sreće i veselja kada zajednički uspiju osigurati pozitivan rezultat, osobito kada se odnosi na ozdravljenje djece.  Stasanjem udruge obim djelatnosti i pomoći koju pružaju djeci  i njihovim obiteljima se povećava, a svaki doprinos im „zlata znači“.